بهترین و پرفروش ترین مودم دو بانده در سال 1403

بهترین مودم دو بانده

امروزه آشنایی با انواع مودم و ویژگی‌های آن‌ها برای خرید مودم مناسب بسیار مهم است. بهترین مودم دو بانده از دو باند فرکانسی ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به همین دلیل این مودم، از مودم‌های پرطرفدار است که کاربران خانگی و شرکتی از آن استفاده می‌کنند. در این مقاله مودم دو بانده و ویژگی‌های آن را به همراه بهترین مودم‌های دو بانده موجود در بازار به طور کامل به شما معرفی می‌کنیم.

فهرست مطالب

مودم دو بانده چیست؟

باندهای فرکانسی محدوده خاصی هستند که مودم‌ها برای ارسال و دریافت داده‌های بی‌سیم از آن‌ها استفاده می‌کنند. در شبکه‌های بی‌سیم و Wi-Fi دو باند فرکانسی رایج وجود دارند. این دو باند فرکانسی، باندهای ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز هستند که هر کدام ویژگی‌ها و مزایای خاصی دارند. برخی از مودم‌ها تک بانده و برخی دیگر دو بانده هستند. در مقاله تفاوت مودم تک بانده و دو بانده به تفاوت این دو نوع مودم پرداخته‌ایم. مودم‌های دو بانده یا Dual-Band Modem از هر دو باند فرکانسی ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز به صورت همزمان پشتیبانی می‌کنند. این مودم‌ها با استفاده از هر دو باند می‌توانند عملکرد مودم و کیفیت اتصال بی‌سیم را بهبود دهند.

مودم‌های دو بانده برای دستگاه.هایی که از باند ۲.۴ گیگاهرتزی پشتیبانی می‌کنند از باند ۲.۴ گیگاهرتز و برای دستگاه‌هایی که از باند ۵ گیگاهرتزی استفاده می‌کنند نیز از باند ۵ گیگاهرتزی استفاده می‌کنند. باند ۲.۴ گیگاهرتز برای پوشش گسترده‌تر و عبور از موانع بهتر است. دستگاه‌هایی مانند مایکروویو و تلفن بی‌سیم از باند فرکانسی ۲.۴ گیگاهرتز استفاده می‌کنند که باعث ایجاد تداخل در عملکرد مودم‌ها می‌شود. به همین دلیل باید بهترین مکان قرار دادن مودم در خانه یا محل کار خود را پیدا کنید تا تداخلات کمتر شود.

باند ۵ گیگاهرتز پهنای باند بیشتری را ارائه می‌دهد که باعث می‌شود مودم سرعت بالاتری داشته باشد. این باند فرکانسی تداخل کمتری دارد اما از موانع به خوبی عبور نمی‌کند و پوشش کمتری دارد. به کمک قابلیت‌های پیشرفته این مودم‌ها می‌توانید از مزایای هر دو باند فرکانسی استفاده کنید و داده‌ها را با سرعت بالا منتقل کنید. همچنین می‌توانید از طریق نحوه تغییر کانال مودم، باند فرکانسی مورد نظر را برای مودم یا دستگاه‌های مدنظر خود تنظیم کنید.

 

مزایای مودم دو بانده

  • مودم از طریق باند فرکانسی ۵ گیگاهرتز سرعت اتصال را افزایش می‌دهد و باعث بهبود عملکرد آن می‌شود.
  • هنگام استفاده همزمان از دو باند فرکانسی، تراکم شبکه کاهش و کارایی آن نیز بهبود پیدا می‌کند.
  • با استفاده از باند فرکانسی ۵ گیگاهرتز تداخل مودم با سایر دستگاه‌ها کاهش پیدا می‌کند.
  • با استفاده از باند فرکانسی ۲.۴ گیگاهرتز امکان پوشش گسترده برای مودم فراهم می‌شود.
  • قابلیت پشتیبانی از باند فرکانسی ۵ گیگاهرتز بهبود تجربه کاربران و امکان اتصال دستگاه‌های جدید را فراهم می‌کند.

 

معایب مودم دو بانده

  • مودم‌های دو بانده معمولاً گران‌تر از مودم‌های تک بانده هستند‌.
  • تنظیم و مدیریت دو باند ممکن است برای برخی از کاربران پیچیده باشد.
  • باند ۵ گیگاهرتز پوشش کمتری نسبت به باند ۲.۴ گیگاهرتز دارد.
  • در فواصل دورتر از مودم و در معرض موانع فیزیکی، باند ۵ گیگاهرتز عملکرد ضعیف‌تری دارد.
  • استفاده همزمان از دو باند فرکانسی ممکن است مصرف انرژی را افزایش دهد.

 

معرفی بهترین مودم‌های دو بانده موجود در بازار

در این بخش بهترین مودم‌های دو بانده موجود در بازار را به همراه ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن‌ها به شما معرفی می‌کنیم تا خرید مودم دو بانده بهتری داشته باشید.

مودم LTE2122GR

مودم سرکام Sercom LTE2122GR

مودم  LTE2122GR یک مودم روتر سیمکارتی است. این مودم توسط برند SERCOM تولید شده است و قابلیت پشتیبانی از ۶۴ کاربر را به صورت همزمان دارد. مودم مدل LTE2122GR  بهترین مودم دو بانده در جهان است که قابلیت پشتیبانی از سیمکارت‌های 4G، 5G و TD-LTE را ممکن می سازد. این مودم سرکام دارای تکنولوژی پیشرفته MIMO است که قابلیت مدیریت ترافیک شبکه را برای کاربران فراهم می‌کند.

مودم X28

مودم ZLT X28

مودم سیم کارتی ZLT X28 بهترین مودم دو بانده موجود در بازار است. در این مودم تکنولوژی‌ پیشرفته MIMO به کار برده شده است. مودم ZLT X28  مودمی کوچک و قابل حمل است که برای نصب بر روی دیوار و قرار دادن روی میز نیز مناسب است.

محصول مرتبط  راهنمای تغییر رمز عبور در انواع مودم‌ها

مودم Archer VR300

مودم روتر VDSL/ADSL بي‌سيم تی پی لینک مدل Archer VR300

مودم VR300، از برند معتبر TP-Link است که با اینترنت ADSL و VDSL سازگار شده است. این مودم به عنوان بهترین مودم دو بانده شناخته شده و برای اینترنت مخابرات یک مودم مناسب است. مودم VR300 از فناوری‌های پیشرفته مدیریت شبکه، قابلیت QoS، قابلیت بی‌سیم (وایرلس) و قابلیت‌های مختلف امنیتی پشتیبانی می‌کند و آنتن قوی نیز دارد.

مودم MR600

مودم گیمینگ mr600

مودم MR600 یک مودم سیمکارتی و از بهترین مودم‌های دو بانده موجود در بازار است. این مودم از قابلیت‌های متنوعی مانند قابلیت مدیریت شبکه، وایرلس و اینترنت 4G و LTE پشتیبانی می‌کند. وزن کم و ابعاد کوچک این مودم حمل آن را آسان کرده است.

راهنمای خرید بهترین مودم دو بانده

برای خرید بهترین مودم دو بانده باید به برخی از ویژگی‌ها و موارد مهم به کار رفته در مودم توجه کنید. درادامه به نکات مهمی که باید آن‌ها را مدنظر قرار دهید تا انتخاب خوبی داشته باشید را بیان می‌کنیم.


پشتیبانی از استاندارد بی‌سیم: 

مودم‌های دو بانده معمولا‌ً از استاندارد بی‌سیم 802.11 ac یا 802.11 ax (Wi-Fi 6) پشتیبانی می‌کند. استاندارد Wi-Fi 6 اتصال بهتر و سرعت بالاتری را در شرایط پرترافیک ایجاد می‌کند. این قابلیت باعث بهبود عملکرد مودم نیز می‌شود. بنابراین بهتر است هنگام خرید مودم دو بانده به این استانداردها و به ویژه استاندارد Wi-Fi 6 توجه کنید.


سرعت: 

سرعت مودم یکی از ویژگی‌های بهترین مودم دو بانده است. سرعت به صورت مگابیت بر ثانیه (Mbps) یا گیگابیت بر ثانیه (Gbps) بیان می‌شود. هر چقدر سرعت مودم بالاتر باشد انتقال داده‌ها با سرعت و کیفیت بالاتری انجام می‌شود. البته سازگاری تجهیزات متصل به مودم با سرعت آن نیز مهم است.


تعداد پورت‌ها: 

اگر می‌خواهید دستگاه‌های خود را به مودم متصل کنید چک کنید که مودم از تعداد پورت کافی و نوع پورت مناسب پشتیبانی می‌کند. برخی از دستگاه‌ها مانند پرینتر برای اتصال به مودم به پورت USB استفاده می‌کنند.


امکانات امنیتی: 

امکانات امنیتی مانند رمزنگاری WPA2/WPA3، فایروال، محدودیت دسترسی کاربران را پیش از خرید مودم دو بانده بررسی کنید. این امکانات به محافظت از شبکه و اطلاعات در برابر تهدیدات امنیتی کمک می‌کنند.


قابلیت‌های پیشرفته: 

یکی از موارد مهم هنگام خرید مودم دو بانده قابلیت‌های پیشرفته آن است. برخی از قابلیت‌های پیشرفته مانند MIMO، در بهترین مودم‌های دو بانده امکان اتصال همزمان چندین کاربر را به صورت همزمان و بدون افت کیفیت ممکن می‌سازد. در صورتی که تعداد دستگاه‌های متصل به مودم زیاد باشد این قابلیت عملکرد مودم را تا حد زیادی بهبود می‌دهد.


تعداد کاربر قابل پشتیبانی به صورت همزمان: 

اگر تعداد دستگاه‌های متصل به مودم زیاد است، حتماً به این قابلیت توجه داشته باشید. در صورتی که مودم دو بانده را برای شرکت یا ادارات می‌خواهید این ویژگی برای دسترسی افراد به بهترین سرعت اینترنت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. شما می‌توانید از طریق بهترین سایت‌های تست سرعت اینترنت، سرعت وای‌فای را در ساعات مختلف شبانه روز بررسی کنید.


برند: 

برندهای معتبر و معروف، بهترین مودم دو بانده را تولید و عرضه می‌کنند تا نیازهای متنوع کاربران را پوشش دهند. این برندها مودم‌ها را با قابلیت‌‌های پیشرفته و کیفیت بالا تولید می‌کنند تا طول عمر بالایی هم داشته باشند.


قیمت: 

قیمت یکی از موارد مهم‌ هنگام خرید مودم دو بانده است. قبل از خرید، قیمت محصولات مختلف را مقایسه کنید و نظرات کاربران را در نظر بگیرید و در نهایت بر اساس بودجه خود و ویژگی‌ها، مودم مناسب را خریداری نمایید. توجه داشته باشید که مودم‌های دو بانده معمولاً قیمت بالاتری نسبت به مودم‌های تک بانده دارند.

معرفی فروشگاه فراگرام

فراگرام، یک فروشگاه اینترنتی معتبر در زمینه ارائه انواع مودم تک بانده و دو بانده است. شما عزیزان می‌توانید برای خرید مودم معتبر و باکیفیت به فروشگاه فراگرام مراجعه کنید و مودم مورد نظر خود را با توجه به نیازهای خود و ویژگی‌های مودم، با کمترین قیمت خریداری نمایید. ما در مجموعه فراگرام همواره تلاش می‌کنیم تا خریدی لذت‌بخش و آسان را برای شما فراهم کنیم. جهت دریافت مشاوره و راهنمایی رایگان برای خرید بهترین مودم دو بانده مناسب نیز می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نیلوفر زندی
ارسال دیدگاه