بهترین سایت‌های تست سرعت اینترنت در سال 2024

بهترین سایت‌های تست سرعت اینترنت

در دنیای امروز ارتباطات آنلاین برای کاربران اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است و سرعت اینترنت یکی از عوامل اساسی برای تجربه کاربری مطلوب و مؤثر است. بنابراین، شناسایی بهترین سایت‌های تست سرعت اینترنت برای سنجش آن مهم است. در این مقاله به معرفی بهترین سایت‌های تست سرعت SpeedTest، Fast.com، TestMy.net و … می‌پردازیم‌. هدف ما این است، به شما کمک کنیم که به راحتی و با اطمینان بالا سرعت اینترنت خود را بسنجید و بهترین سرویس را برای خود پیدا و انتخاب کنید.

فهرست مطالب

بهترین سایت‌های تست سرعت اینترنت

برای بررسی سرعت اینترنت، چندین وبسایت معتبر و مفید وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در زیر بهترین سایت‌های تست سرعت اینترنت آنلاین را معرفی می‌کنیم:

  • Speedtest.net: شناخته‌شده‌ترین سایت تست سرعت اینترنت
  • Fast.com: بهترین سایت تست سرعت اینترنت برای استریمرها
  • SpeedOf.me: کاربرپسندترین سایت تست سرعت اینترنت
  • TestMy.net: دقیق‌ترین سایت تست سرعت اینترنت
  • SpeedSmart.net: بهترین سایت تست سرعت اینترنت برای مقایسه
  • Google Fiber Speed Test: سریع‌ترین سایت تست سرعت اینترنت

تست سرعت اینترنت Speedtest.net

تست سرعت اینترنت با Speedtest.net​

سایت Speedtest.net یکی از اولین، شناخته ‌شده‌ترین و قابل ‌اعتماد‌ترین سایت‌های تست سرعت اینترنت در جهان است که از سال ۲۰۰۶ قابلیت تست سرعت اینترنت را به کاربران ارائه می‌دهد. این سایت تست‌های چندگانه و دقیق را به همراه یک گزارش کامل درباره سرعت دانلود، سرعت آپلود و میزان تأخیر ارائه می‌دهد. Speedtest.net بهترین سایت تست سرعت اینترنت با رابط کاربری ساده و آسان است. سایت Speedtest اپلیکیشن تست سرعت اینترنت را نیز برای سیستم‌ عامل‌های مختلف اندروید و iOS ارائه می‌دهد که امکان سنجش سرعت را حتی در حال حرکت فراهم می‌کند.

تست سرعت اینترنت Fast.com

سایت Fast.com یک سرویس ساده برای تست سرعت اینترنت است که توسط شرکت نتفلیکس ارائه شده است. این بهترین سایت تست سرعت اینترنت، بر روی اندازه‌گیری سرعت دانلود تمرکز دارد و نتایج سریع و قابل اعتمادی را ارائه می‌دهد. تمرکز این سایت بر روی سرعت دانلود، به دلیل اهمیت پخش و مشاهده ویدئو به ویژه برای کاربران نتفلیکس است. یکی از مزیت‌های این سایت بدون تبلیغ بودن آن است اما امکان تعیین سرور وجود ندارد. تست سرعت اینترنت شما نیز به محض ورود به سایت Fast.com به صورت خودکار شروع می‌شود.

تست سرعت اینترنت Speedof.me

تست سرعت اینترنت از طریق سایت Speedof.me​

سایت Speedof.me یکی دیگر از بهترین سایت‌های تست سرعت اینترنت است که به دلیل رابط کاربری ساده و کاربرپسند و ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد شناخته شده است. نتایج تست سرعت اینترنت توسط این سایت به صورت آماری و گرافیکی نشان داده می‌شوند و امکان اشتراک گذاری نتایج با سایر کاربران نیز فراهم شده است.. اگر به دنبال ذخیره و مقایسه نتایج تست سرعت اینترنت خود هستید می‌توانید از سایت متمایز Speedof.me استفاده کنید. این سایت اپلیکیشن مناسب تلفن‌های همراه را هم ارائه می‌دهد که برای سنجش سرعت در دستگاه‌های مختلف و در حین حرکت مناسب است. سایت Speedof.me با NordVPN نیز همکاری می‌کند و یک لایه امنیتی اضافی را هنگام انجام تست سرعت ایجاد می‌کند.

تست سرعت اینترنت TestMy.net

تست سرعت اینترنت از طریق سایت TestMy.net​

سایت TestMy.net یکی دیگر از بهترین سایت‌های تست سرعت است که به عنوان دقیق‌ترین سایت نیز شناخته می‌شود. بنابراین اگر به دنبال یک تست ساده هستید، شاید این سایت برای شما چندان مناسب نباشد. این سایت اطلاعات دقیقی را از سرعت دانلود، سرعت آپلود و میزان تأخیر ارائه می‌دهد. یکی از مزیت‌های این سایت بدون تبلیغ بودن و اشتراک گذاری و مقایسه نتایج آن است. به کمک سایت TestMy.net می‌توانید عملکرد مرورگرهای مختلف را نیز با یکدیگر مقایسه کنید.

محصول مرتبط  اینترنت 6G چیست؟ درباره اینترنت نسل ششم چه می‌دانید؟

تست سرعت اینترنت Google Fiber Speed Test

تست سرعت اینترنت از طریق Google Fiber Speed Test​

تست سرعت اینترنت گوگل سریع‌ترین سایت تست سرعت اینترنت است که نتایج را در حدود ۱۰-۱۵ ثانیه ارائه می‌دهد. این سایت به صورت خودکار به نزدیک‌ترین سرور به موقعیت شما متصل می‌شود و دقیق‌ترین نتایج را ارائه می‌دهد. سایت fiber.google.com/speedtest بدون تبلیغات است و از چندین زبان مختلف پشتیبانی می‌کند. با سرچ عبارت Google speed test نیز می‌توانید به راحتی به این تست سرعت در مرورگر خود دسترسی داشته باشید.

تست سرعت اینترنت SpeedSmart.net

تست سرعت اینترنت از طریق سایت SpeedSmart.net​

سایت SpeedSmart.net نیز بهترین سایت تست سرعت اینترنت است که علاوه بر گزارش دقیق و کامل، ابزار مقایسه سرعت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ابزار مقایسه سایت SpeedSmart، امکان مقایسه سرعت اینترنت با سایر کاربران در همان منطقه یا سراسر کشور را فراهم می‌کند. نرم‌افزار موبایلی این سایت نیز امکان تست سرعت را در حین حرکت فراهم می‌کند. نتایج تست سرعت این سایت شامل سرعت دانلود، سرعت آپلود و میزان تأخیر است و امکان اشتراک گذاری آن فراهم شده است.

تست سرعت اینترنت speedcheck.ir

سایت speedcheck.ir یکی از بهترین سایت‌های تست سرعت اینترنت است که سرعت و کیفیت ارتباط اینترنتی شما را به دو صورت دقیق و فوری می‌سنجد. این سایت زمان تأخیر، سرعت دانلود و سرعت آپلود را با یک رابط کاربری ساده به شما نشان می‌دهد. همچنین می‌توانید اطلاعات کاربردی در رابطه با تست سرعت اینترنت را به زبان فارسی در این سایت مطالعه کنید.

تست سرعت اینترنت سیم‌کارت اپراتورها

برخی از اپراتورها نیز تست سرعت اینترنت را برای کاربران خود فراهم می‌کنند. اگر از سیم‌کارت‌های همراه اول یا رایتل استفاده می‌کنید، با مراجعه به سایت آن‌ها و بخش تست سرعت می‌توانید اطلاعاتی را در رابطه با سرعت دانلود و سرعت آپلود اینترنت خود دریافت کنید.

جمع بندی

همان طور که می‌دانید اینترنت کند می‌تواند فعالیت‌های آنلاین مانند کار کردن، وب‌گردی، مسیریابی، بازی آنلاین، ترید و … را تحت تأثیر قرار دهد. در برخی از موارد با امتحان کردن راه‌های افزایش سرعت اینترنت وای‌فای می‌توانید سرعت اینترنت خود را افزایش دهید اما قبل از آن باید با انجام تست سرعت اینترنت، از سرعت و پایداری اینترنت خود اطلاع پیدا کنید. به کمک این سایت‌های می‌توانید ارائه دهنده‌های سرویس خدمات اینترنت مختلف را نیز با یکدیگر مقایسه کنید. سایت‌های تست سرعت راهی آسان و سریع برای تشخیص مشکلات احتمالی شبکه و اینترنت هستند. ما در این مقاله لیستی از بهترین سایت‌های تست سرعت اینترنت را به شما ارائه کردیم تا با استفاده از این سایت‌های معتبر و قابل اعتماد سرعت اینترنت خود را بسنجید. توجه داشته باشید که بهتر است هنگام تست سرعت اینترنت برنامه‌هایی که از اتصال اینترنت استفاده می‌کنند را کامل ببندید.

نیلوفر زندی
ارسال دیدگاه