بهترین مودم فیبرنوری (۵ مدل از بهترین های فیبرنوری ۱۴۰۲)

بهترین مودم فیبرنوری

بهترین مودم فیبرنوری چیست؟ در دنیای ارتباطات امروز، سرعت بالا و پایدار اینترنت برای بسیار از افراد و سازمان.ها بسیار مهم است. علی الخصوص در یک شبکه فیبر نوری استفاده از یک مودم مناسب می‌تواند تجربه شما را از اتصال به اینترنت بهبود بدهد. مودم‌های فیبر نوری از طریق ارائه‌ سرعت بالا، پهنای باند بزرگ و امکانات و ویژگی‌های پیشرفته به کاربران خود، امکات استفاده از اینترنت با بهترین کیفیت و کارایی را فراهم می‌کنند.

در این مقاله بهترین مودم فیبرنوری و نکاتی که باید قبل از خرید مودم فیبر نوری به آن‌ها توجه داشته باشید را بررسی خواهیم کرد. با مطالعه‌ این مقاله می‌توانید بهترین مودم فیبر نوری برای خانه یا سازمان خود را با اطلاعات کافی و آگاهی انتخاب کنید و با بهترین مودم‌های فیبر نوری موجود در بازار آشنا شوید.

فهرست مطالب

نکاتی که باید قبل از خرید مودم فیبر نوری به آن‌ها توجه کرد

نکاتی که باید قبل از خرید مودم فیبر نوری به آن‌ها توجه کرد

سرعت و پهنای باند:

توجه به سرعت و پهنای باند مودم فیبر نوری بسیار مهم است. بسته به نیاز و استفاده خود از جمله تعداد کاربران، ترافیک شبکه و … باید مطمئن شوید که مودم انتخابی سرعت و پهنای باند مناسبی دارد تا از اینترنت باکیفیت و بدون مشکل استفاده کنید.

 

اتصال سیمی و بی‌سیم:

پورت‌های اترنتی موجود در مودم امکان اتصال دستگاه‌هایی مانند کامپیوتر، کنسول‌های بازی یا تلویزیون را به صورت سیمی فراهم می‌کنند. بنابراین باید به این پورت‌ها توجه داشت. ارتباطات بی‌سیم سریع نیز مانند Wi-Fi 6 اتصال سریعی را در سراسر خانه یا محل کار فراهم می‌کنند.

 

تعداد پورت:

با در نظر گرفتن نیاز خود باید به تعداد پورت‌های اترنتی موجود در مودم دقت کنید. اگر دستگاه‌های مختلفی دارید که نیاز به اتصال سیمی دارند، مطمئن شوید که مودم تعداد پورت‌های کافی برای اتصال آن‌ها وجود دارد تا بدون نیاز به سوئیچ اترنت اضافی از همه آن‌ها استفاده کنید.

 

ویژگی کیفیت خدمات (QoS):

قابلیت Qos امکان اولویت بندی ترافیک شبکه را برای کاربر فراهم می‌کند. همچنین موجب می‌شود هر یک از دستگاه‌های متصل پهنای باند کافی و لازم را دریافت کنند. هنگامی که به پینگ پایین نیاز دارید یا می‌خواهید یک دستگاه خاص در اولویت باشد و تجربه کاربری بهتری داشته باشید این ویژگی بسیار مهم و کاربردی است.

 

پشتیبانی از استانداردها:

از مودم فیبر نوری که قابلیت پشتیبانی از استانداردهای مربوط به فیبر نوری مانند GPON یا EPON را دارند استفاده کنید. سازگاری مودم با این استانداردها از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

ویژگی‌های امنیتی:

در استفاده از مودم فیبر نوری باید به امنیت آن توجه داشته باشید. قابلیت‌هایی مانند رمزنگاری، محدودیت دسترسی و فایروال می‌توانند از نقاط ضعف احتمالی جلوگیری کنند. مطمئن شوید که مودم انتخابی شما ویژگی‌های امنیتی قوی داشته باشد.

 

شهرت برند:

توجه به برند تولید کننده مودم مسئله مهمی است که عملکرد و کیفیت مودم را تأیید می‌کند. بنابراین از یک برند معتبر و قابل اعتماد، مودم فیبر نوری خود را خریداری نمایید.

 

سازگاری با ارائه دهنده خدمات اینترنت:

مطمئن شوید که مودم فیبر نوری انتخابی با ارائه دهنده خدمات اینترنت شما سازگاری دارد. برخی از ارائه دهنده‌های خدمات اینترنت تنها از مودم‌های خود پشتیبانی می‌کنند.

 

بررسی‌ها و نظرات:

قبل از خرید، توضیحات، بررسی‌ها و نظرات کاربران را درباره مودم‌های مختلف مطالعه کنید. این نظرات به شما کمک می‌کنند عملکرد و عیب‌های احتمالی را بشناسید و انتخاب درستی داشته باشید.

 

محصول مرتبط  انتخاب بهترین مودم برای دفترکار و شرکت، راهنمایی خرید مودم برای دفترکار

قیمت و پشتیبانی:

قیمت‌ مودم‌های مختلف را همراه با ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهند مقایسه کنید و مودمی با قیمت قابل قبول خریداری کنید. همچنین مطمئن شوید که شرکت فروشنده یا سازنده خدمات پس از فروش مناسبی را به شما ارائه می‌دهد.

 

بودجه:

تعیین یک بودجه معین به شما کمک می‌کند که انتخاب و مقایسه مودم‌ها برای شما آسان‌تر باشد. البته توجه داشته باشید که باید هزینه‌ای را در نظر بگیرید که مودم فیبر نوری در آن بازه قیمتی نیازهای شما را برآورده کند.

بهترین مودم‌ فیبر نوری موجود در بازار

مودم‌های فیبر نوری با کیفیت و قابلیت‌های بالا در بازار موجود هستند. در این بخش بهترین مودم‌های فیبر نوری موجود در بازار را به شما معرفی خواهیم کرد. با توجه به نکاتی که اشاره شد و انتخاب یکی از مودم‌های معرفی شده در زیر بر اساس نیازهای خود، می‌توانید یک مودم فیبر نوری جدید و مناسب را خریداری کنید.

مودم فیبر نوری هواوی EG8145 X6 (Wi-Fi 6)

مودم فیبر نوری دوبانده هوآوی EG8145X6 (وای فای 6)

یک مودم فیبرنوری دارای Wi-Fi 6 است که تا سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی می‌کند‌. همچنین از فناوری MU-MIMO برای عملکرد بی‌سیم بهتر پشتیبانی می‌کند و دارای ویژگی‌های امنیتی داخلی مانند کنترل والدین و شبکه مهمان است.

مودم فیبر نوری هواوی EG8145 V5

مودم فیبر نوری دوبانده هوآوی EG8145V5

از مودم‌های هواوی فیبر نوری است که از Wi-Fi 6 پشتیبانی نمی‌کند. دارای پورت‌های اترنت است و از فناوری MU-MIMO پشتیبانی می‌کند اما حداکثر سرعت آن به ۱ گیگابیت بر ثانیه محدود شده است.

مودم فیبر نوری هواوی HS8145 V5

مودم فیبر نوری دوبانده هوآوی HS8145V5

این مودم سرعت ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی می‌کند و تا ۱۰ کیلومتر برد دارد. دارای قابلیت تشخیص و نظارت داخلی برای مدیریت ساده شبکه است. همچنین از تکنولوژی MIMO پشتیبانی می‌کند.

مودم فیبر نوری هواوی HG8245 Q

مودم فیبر نوری هواوی HG8245 Q

این مودم تا ۱۰ کیلومتر برد دارد و دارای قابلیت‌های امنیتی و نظارتی است. همچنین دارای قابیت مانیتورینگ نوری دیجیتال است. این مودم دوبانده از تکنولوژي MIMO نیز پشتیبانی می‌کند.

مودم فیبر نوری هواوی مدل HG8245 Q2

مودم فیبر نوری هوآوی مدل HG8245Q

این مدل از مودم‌های فیبر نوری است که از سرعت ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. دارای ۴ پورت اترنت است و از فناوری MU-MIMO پشتیبانی می‌کند. همچنین ویژگی‌های امنیتی مانند کنترل والدین و شبکه مهمان را دارد.

معرفی مودم‌های فیبر نوری مورد تأیید مخابرات برای استفاده در ایران

به دلیل عدم هماهنگی و سازگاری مودم با زیرساخت منطقه مخابراتی همه مودم‌های فیبر نوری مورد تأیید نیستند اما همه مودم‌های فیبر نوری که دارای استاندارد GPON هستند مورد تأیید شرکت مخابرات ایران نیز هستند. برندهای مختلفی مودم‌های فیبر نوری را تولید و عرضه می‌کنند و در این میان نیز برند هواوی از برندهای مورد تأیید این شرکت و مناسب برای اینترنت تانوما است. بنابراین با توجه به نکاتی که اشاره شد تمامی مودم‌های فیبر نوری معرفی شده در این مقاله مورد تأیید شرکت مخابرات ایران هستند.

فراگرام

فراگرام از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر در زمینه فروش مودم‌های فیبر نوری در ایران است. با استفاده از یک مودم خوب و مناسب می‌توانید از اینترنت سریع و پایدار بهره‌مند شوید. شما عزیزان می‌توانید پس از مقایسه و بررسی مودم‌های موجود در سایت فراگرام، محصول مورد نظر خود را با قیمت مناسب و اطمینان کامل خریداری کنید.

نیلوفر زندی
ارسال دیدگاه