علت وصل نشدن گوشی به وای فای

علت وصل نشدن گوشی به وای فای

این روزها اتصال به شبکه وای‌فای برای گوشی‌های هوشمند یک امر بسیار مهم است. با وجود اینکه تکنولوژی به‌خوبی پیشرفت کرده است اما گاهی ممکن است با وصل نشدن گوشی به Wi-Fi روبه‌رو شوید. این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد به همین دلیل در این مقاله به بررسی علت وصل نشدن گوشی به وای‌ فای می‌پردازیم و روش‌ها و راه‌حل‌های مناسب را بیان می‌کنیم.

فهرست مطالب

چرا گوشی به وای‌فای وصل نمی‌شود؟

حتماً می‌دانید که چرا نباید از هات اسپات گوشی زیاد استفاده کنیم؟ و به همین دلیل به دنبال اتصال گوشی خود به وای‌فای هستید اما ممکن است گاهی این اتصال با مشکل مواجه شود که علت‌ وصل نشدن گوشی به وای فای مودم می‌تواند در هر گوشی متفاوت باشد. برخی از این دلایل به گوشی و برخی نیز به مودم شما مرتبط است. در ادامه برخی از دلایل رایج وصل نشدن موبایل به اینترنت وای‌فای را در گوشی‌های مختلف آیفون، شیائومی و سامسونگ توضیح می‌دهیم.

رمز عبور اشتباه

یکی از رایج‌ترین علت‌های وصل نشدن موبایل به اینترنت وای‌فای وارد کردن رمز عبور اشتباه است. گاهی به دلیل رعایت نکردن حروف بزرگ و کوچک یا فراموشی رمز عبور ممکن است رمز عبور را اشتباه وارد کنید. برای حل این مسئله می‌توانید رمز عبور را در تنظیمات گوشی خود بررسی کنید یا گزینه forgot را برای مودم بزنید و رمز عبور آن را مجدداً به صورت دستی وارد کنید.

مشکل در تنظیمات شبکه گوشی

گاهی اوقات تنظیمات شبکه در گوشی اندروید و آیفون ممکن است باعث وصل نشدن گوشی به Wi-Fi شود. برای حل این مشکل می‌توانید حافظه پنهان تنظیمات شبکه را پاک کنید یا تنظیمات شبکه را در گوشی خود ریست کنید. گزینه‌ای تحت عنوان Reset Wi-Fi یا Reset Network Settings را در تنظیمات گوشی خود پیدا و انتخاب کنید و آن را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

روشن بودن بلوتوث گوشی

در برخی از موارد گوشی‌ها قادر به برقراری اتصال همزمان Wi-Fi و بلوتوث نیستند و وقتی بلوتوث فعال شود نمی‌توانند اتصال وای‌فای را برقرار نمایند. در این صورت برای رفع وصل نشدن گوشی به Wi-Fi کافی است بلوتوث گوشی خود را غیرفعال کنید.

روشن بودن حالت پرواز گوشی

حالت پرواز یا حالت هواپیما در گوشی، وظیفه قطع تمام ارتباطات بی‌سیم، از جمله Wi-Fi را دارد. در صورت فعال بودن حالت پرواز، گوشی قادر به اتصال به شبکه Wi-Fi نمی‌باشد. برای رفع این علت وصل نشدن گوشی به وای‌ فای، فعال یا غیرفعال بودن حالت پرواز گوشی خود را بررسی کنید.

فعال بودن حالت ذخیره نیرو

برخی از گوشی‌ها دارای حالت ذخیره نیرو هستند که در آن ویژگی‌هایی مانند Wi-Fi را غیرفعال می‌کنند تا باعث کاهش مصرف باتری شود. این حالت یکی از علت‌های وصل نشدن گوشی به وای فای است. بنابراین، تنظیمات گوشی خود را به جهت فعال بودن حالت ذخیره نیرو یا Power Saving بررسی کنید.

فعال شدن حالت Smart Network Switch

بعضی از گوشی‌ها دارای قابلیت Smart Network Switch یا Wi-Fi assistant هستند که قابلیت جابه‌جایی بین اینترنت وای‌فای و اینترنت دیتا گوشی را در صورتی که هر یک از این دو اتصال ضعیفی داشته باشند فعال می‌کند.  گاهی فعال شدن این قابلیت علت وصل نشدن گوشی به وای‌ فای است. برای غیرفعال کردن این قابلیت به بخش تنظیمات گوشی و تنظیمات وای‌فای بروید و آن را در حالت Off قرار دهید.

روشن بودن VPN

روشن بودن فیلتر شکن یا VPN می‌تواند علت وصل نشدن گوشی به وای فای مودم باشد. برای حل این مورد فیلتر شکن را قطع کنید و مجدداً اتصال به وای‌فای را امتحان کنید.

نصب برنامه مخرب

نصب یک برنامه مخرب باعث بروز مشکلات مختلفی مانند وصل نشدن موبایل به اینترنت وای‌فای می‌شود. برخی از برنامه‌ها مانند Share It تنظیمات شبکه را تغییر می‌دهند و ارتباطات بی‌سیم را دچار اختلال می‌کنند. برای حل این مشکل برنامه‌ای را که به تازگی نصب کرده‌اید حذف نصب کنید. همچنین با اسکن گوشی و شناسایی برنامه‌های مخرب آن‌ها را از روی گوشی خود پاک کنید.

باگ گوشی

یک علت وصل نشدن گوشی به وای فای مودم وجود باگ یا خطا در سیستم‌ عامل گوشی است. این باگ‌ها عموماً به صورت موقت رخ می‌دهند. با ریستارت کردن گوشی یا آپدیت کردن سیستم عامل گوشی می‌توانید این خطاها را رفع کنید. در برخی از موارد نیز می‌توانید با ریست کردن تنظیمات وای‌فای در گوشی موبایل خود مشکل را برطرف نمایید.

به‌روز نبودن سیستم عامل گوشی

عدم به‌روزرسانی سیستم عامل گوشی می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در گوشی شما، به ویژه اتصال به Wi-Fi شود. برای به‌روز کردن نسخه قدیمی سیستم عامل گوشی خود، کافی است که به بخش تنظیمات وSystem Update / Software Update بروید و گزینه Check for Update / Download & Install را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که برای آپدیت کردن سیستم عامل به شارژ باتری کامل و اینترنت با حجم کافی و سرعت مناسب نیاز دارید.

انتخاب خودکار مودم اشتباه توسط گوشی

گوشی ممکن است به صورت خودکار به مودم اشتباهی وصل شود که این علت وصل نشدن موبایل به اینترنت وای‌ فای می‌توانند به دلیل تشابه نام وای‌فای، تغییر نام شبکه یا شناسایی یک مودم پرسرعت بدون رمز عبور باشد. برای حل این مشکل اتصال را بررسی و در صورت لزوم شبکه متصل را حذف و مجدداً رمز عبور خود را وارد کنید.

مخفی بودن نام مودم

یک علت احتمالی وصل نشدن گوشی به مودم، مخفی بودن نام مودم است. برای رفع این علت می‌توانید وارد تنظیمات مودم خود شوید و گزینه مخفی بودن نام مودم خود را غیرفعال کنید. همچنین می‌توانید در گوشی خود جست‌وجوی شبکه را به صورت دستی انجام دهید. نام مودم و رمز عبور آن را به صورت دستی وارد و اتصال را برقرار کنید.

بلاک بودن IP address گوشی

در برخی از موارد ممکن است آدرس IP گوشی در تنظیمات مودم بلاک شده باشد. برای حل  وصل نشدن گوشی به Wi-Fi می‌توانید در تنظیمات مودم خود آدرس IP گوشی خود را از بلاک لیست خارج کنید و مجدداً اتصال به وای‌فای را برقرار کنید.

فعال شدن MAC address مودم

بر برخی از مودم‌ها، فعال شدن فیلتر MAC address علت وصل نشدن گوشی به وای‌ فای است. با ورود به تنظیمات مودم و بخش فیلتر MAC address می‌توانید در صورت نیاز نداشتن به این بخش آن را غیرفعال کنید اما اگر به این قابلیت نیاز دارید کافی است MAC آدرس گوشی خود را به لیست مجاز مودم خود اضافه کنید.

روشن نبودن چراغ اینترنت مودم

ابتدا مطمئن شوید که مودم شما به منبع برق متصل است. در صورتی که تمامی چراغ‌های مودم به استثناء چراغ اینترنت روشن هستند، می‌توانید با روشن و خاموش کردن مودم این مشکل را رفع کنید. همچنین سلامت کابل‌های اینترنت را بررسی کنید. در صورتی که مشکل برطرف نشد با اپراتور ارائه دهنده خدمات اینترنتی خود تماس بگیرید و از اتصال اینترنت خود اطمینان حاصل کنید. در صورتی که ایتترنت شما وصل است با ریست کردن مودم آن را به تنظیمات اولیه برگردانید.

محصول مرتبط  دوربین مدار بسته چیست؟

هنگ کردن مودم

 هنگ کردن مودم یا مسائل فنی مرتبط با آن از مورادی است که باعث وصل نشدن موبایل به اینترنت وای‌فای می‌شود. در این صورت با خاموش و روشن کردن مودم، بررسی اتصالات اینترنت و تنظیمات مودم مشکل به وجود آمده را شناسایی و رفع کنید.

فاصله بین مودم و گوشی

گاهی علت وصل نشدن گوشی به مودم به دلیل وجود مشکل در گوشی یا مودم نیست. فاصله زیاد بین مودم و گوشی و وجود موانع مختلف از علت‌های وصل نشدن گوشی به وای‌ فای است. برای رفع این مشکل بهتر است به مودم نزدیک شوید تا سیگنال‌های قوی‌تر و پایدارتری را در دسترس داشته باشید. برای تقویت و افزایش برد وای‌فای مودم خود نیز می‌توانید روش‌های کم هزینه گفته شده در مقاله‌ای تحت همین عنوان در بلاگ فراگرام را مطالعه کنید.

دلیل وصل نشدن گوشی شیائومی به وای‌فای

علت وصل نشدن گوشی شیائومی به وای فای

برخی از کاربران گوشی‌های شیائومی با چند مشکل رایج داغ شدن و وصل نشدن گوشی شیائومی به وای‌فای مواجه می‌شوند. یکی از این علت‌های رایج وصل نشدن گوشی شیائومی به وای‌فای تنظیمات مرتبط با فرکانس مودم است. گوشی‌های شیائومی با فرکانس‌های بالاتر از ۲۴۳۰ مشکل دارند و نمی‌توانند اتصال به شبکه وای‌فای را برقرار نمایند. برای رفع این مشکل تنظیمات مودم را در بخش Wireless Setup و در قسمت Channel Number بررسی کنید و آن را از حالت خودکار یا Auto خارج کنید و در عددی بین 1 تا 7 قرار دهید.

دلیل وصل نشدن گوشی سامسونگ به وای‌فای

علت وصل نشدن گوشی سامسونگ به وای فای

برای رفع مشکل وصل نشدن گوشی سامسونگ به وای‌فای راهکارهای گفته شده در بالا را امتحان کنید. اگر اندروید گوشی سامسونگ شما اندروید ۱۱ است باید بدانید که شرکت سامسونگ اعلام کرده‌ است در این نسخه اندروید مشکل اتصال به Wi-Fi وجود دارد. بنابراین اگر گوشی شما امکان ارتقا به نسخه بالاتر را دارد آن را حتماً به‌روزرسانی کنید. همچنین می‌توانید به کمک حالت Safe Mode گوشی سامسونگ وصل نشدن گوشی سامسونگ به وای‌فای را بررسی کنید. در صورتی که در این حالت گوشی سامسونگ به اینترنت متصل شد، احتمالاً یکی از برنامه‌های (اپلیکیشن‌های) نصب شده علت وصل نشدن گوشی سامسونگ به وای‌فای است.

دلیل وصل نشدن گوشی آیفون به وای‌فای

دلایلی که در بالا به آن‌ها اشاره شد همگی می‌توانند علت وصل نشدن گوشی آیفون به وای‌فای باشند. در گوشی آیفون ممکن است تنظیمات مرتبط با محتوا، حریم خصوصی یا کنترل والدین و … علت وصل نشدن گوشی آیفون به وای‌فای باشند. برخی از تنظیمات مرتبط با موقعیت مکانی یا GPS نیز می‌توانند باعث بروز مشکل در اتصال به وای‌فای شوند. با بررسی این تنظیمات می‌توانید مشکل اتصال به شبکه وای‌فای را رفع نمایید. همچنین اتصال VPN خود را بررسی کنید و از قطع بودن آن اطمینان حاصل کنید.

عدم اتصال به اینترنت با وجود اتصال وای‌فای در گوشی

ممکن است تا به حال با این مشکل روبه‌رو شده باشید که اتصال وای‌فای گوشی شما برقرار شود اما به اینترنت دسترسی نداشته باشید. به عنوان اولین راهکار باید مودم خود را بررسی کنید. در صورتی که چراغ اینترنت مودم خاموش یا به رنگ قرمز بود، اتصال اینترنت از طرف سرویس ارائه دهنده خدمات اینترنتی شما قطع شده است و باید با آن‌ها تماس بگیرید و پیگیری‌های لازم را انجام دهید. گاهی ممکن است حجم بسته اینترنتی خریداری شده شما به اتمام رسیده باشد. در صورتی که چراغ اینترنت مودم روشن و به رنگ سبز بود باید تنظیمات مودم و درستی کارکرد مودم و سلامت آن را بررسی کنید. محدودیت‌های شبکه، فیلتر‌های شبکه، آدرس IP و تنظیمات DNS مودم خود را بررسی کنید و در صورت لزوم تغییرات لازم را اعمال کنید.

چرا اسم وای‌فای در گوشی پیدا نمی‌شود؟

چرا گوشی وای‌فای را پیدا نمی‌کند؟ چرا اسم وای‌فای در گوشی پیدا نمی‌شود؟ ممکن است هنگام اتصال گوشی به وای‌فای با این سؤالات مواجه شوید. گاهی نام وای‌فای شما در لیست شبکه‌های Wi-Fi پیدا نمی‌شود. این مشکل ممکن است به دلایل مختلف زیر رخ دهد.

۱ مخفی شدن نام مودم

۲ بلاک شدن IP address گوشی

۳ تعریف نشدن آدرس IP گوشی در تنظیمات فیلتر MAC address

4 نشابه نام مودم با یک مودم دیگر

برای حل مشکل به دلیل اول می‌توانید جست‌وجوی شبکه را به صورت دستی انجام دهید و نام شبکه و رمز عبور را وارد کنید. همچنین می‌توانید با وارد شدن به تنظیمات مودم گزینه مخفی شدن نام وای‌فای را غیرفعال کنید. برای حل مشکل دلایل دوم و سوم کافی است تنظیمات مودم را تغییر دهید یا آن را ریست کنید. در صورت ریست کردن مودم تمامی تنظیمات به حالت اولیه برمی‌گردند و می‌بایست تنظیمات لازم را مجدداً اعمال کنید. ممکن است به دلیل تشابه نام مودم خود با مودم دیگری که در همان نزدیکی قرار دارد نتوانید به مودم خود متصل شوید و آن را پیدا کنید. برای رفع این مشکل باید با اتصال مودم از طریق کابل اترنت به لپ‌تاپ یا کامپیوتر خود و ورود به تنظیمات مودم، نام متفاوتی را برای مودم خود انتخاب کنید.

معرفی فروشگاه فراگرام

با مشکل وصل نشدن گوشی به وای‌فای مواجه هستید؟ در این مقاله علل مختلف وصل نشدن گوشی به وای‌فای را به همراه راهکارهای حل آن‌ها را بیان کردیم که با امتحان کردن آن‌ها می‌توانید مشکل را رفع کنید. در صورتی که مشکل شما حل نشد گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید یا به یک تعمیرکار موبایل مراجعه کنید. گاهی نیز نیاز به خرید مودم جدید دارید که می‌توانید آن را با خیال راحت از فروشگاه فراگرام تهیه نمایید. 

فروشگاه اینترنتی فراگرام، یک فروشگاه اینترنتی معتبر و مجهز برای خرید مودم‌ها و تجهیزات شبکه با کیفیت بالا و قیمت مناسب است. با تنوع گسترده‌ای از محصولات، از مودم‌های پیشرفته تا تجهیزات شبکه حرفه‌ای، فراگرام به نیازهای شما پاسخ خواهد داد. با خرید مودم از معتبرترین برندها، به یک اتصال پایدار و پرسرعت دست پیدا کنید. همچنین، با فراگرام یک خرید اینترنتی آسان، امن و لذت‌بخش را تجربه کنید.

نیلوفر زندی
ارسال دیدگاه