بهترین مودم های همراه 4G و 5G در سال ۱۴۰۲

بهترین مودم های همراه 4G و 5G

مودم همراه یکی از پیشرفت‌های تکنولوژی و از تجهیزات پرکاربرد در دنیای ارتباطات مدرن امروزه است. با پیشرفت و گسترش تکنولوژی‌های بی‌سیم و اینترنت در سرتاسر جهان، نیاز به دسترسی به اینترنت در هر زمان و هر مکانی بیش از پیش افزایش پیدا کرده است. مودم همراه به عنوان یک راهکار مطمئن به کار می‌رود که اتصال دستگاه‌هایی مانند تلفن همراه، تبلت و … را به اینترنت بی‌سیم در هر جایی فراهم می‌کند.

اینترنت همراه از سرویس‌هایی است که توسط اپراتورهای سیمکارت ارائه می‌شود و کاربران به کمک سیمکارت‌های خود می‌توانند از مودم همراه خود استفاده کنند و به اینترنت متصل شوند. اینترنت همراه به کمک تکنولوژی‌های متفاوتی مانند اینترنت 4G و LTE، دسترسی به اینترنت با سرعت بالا و پهنای باند بالا که از نیازهای امروزه عموم کاربران است را به خوبی و بدون نیاز به شبکه اینترنت سیمی فراهم می‌کند.

همچنین برای دسترسی راحت تر میتوانید به صفحات زیر مراجعه کنید: 

فهرست مطالب

انواع مودم همراه قابل حمل

همه مودم‌های قابل حمل که توسط برندهای مختلف در مدل‌های متفاوتی تولید و عرضه می‌شوند در کنار تفاوت‌هایی که از لحاظ قابلیت‌ها و تکنولوژی‌های خود دارند دارای دو وجه اشتراک هستند. همه مودم‌های جیبی دارای اسلات سیم‌کارت هستند و به اصطلاح سیم‌کارت‌خور هستند. ویژگی مشترک دیگر مودم‌های قابل حمل همان طور که از نام آن‌ها مشخص است قابل حمل بودن و جابه‌جایی آسان آن‌ها است. با توجه به موارد گفته شده، مودم‌های همراه را می‌توان براساس معیارهای مختلفی و با توجه به تفاوت‌هایی که دارند به چند دسته گوناگون تقسیم کرد. در زیر برخی از انواع رایج مودم‌های همراه را معرفی می‌کنیم.

 

انواع مودم همراه بر اساس نسل اینترنت:

مودم‌های سیار متناسب با نسل‌های مختلف اینترنت مانند 3G، 4G، LTEو 5G تولید شده‌اند و در بازار موجود هستند. پشتیبانی از نسل‌های جدیدتر توسط مودم سیار سرعت بالاتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 

انواع مودم همراه بر اساس منبع تغذیه:

اکثر مودم‌های سیار دارای باتری داخلی هستند که قابلیت شارژ شدن را دارند. برخی دیگر از انواع مودم‌های جیبی دارای پورت USB هستند که به لپ‌تاپ یا کامیپوتر متصل می‌شوند و انرژی مورد نیاز خود را از این طریق فراهم می‌کنند.

 

انواع مودم همراه بر اساس لاک و آنلاک:

برخی از مودم‌های جیبی قفل شبکه دارند و فقط با استفاده از سیم‌کارت ارائه دهنده برند مودم قابل استفاده هستند مانند مودم‌های همراه اپراتورهای رایتل، ایرانسل و همراه اول. برخی دیگر از مودم‌ها قفل شبکه ندارند و با استفاده از سیم‌کارت تمامی‌ اپراتورها می‌توانید به اینترنت متصل شوید.

ویژگی های مهم در مودم های جیبی

مودم‌های همراه دارای ویژگی‌های متنوعی هستند که در انتخاب بهترین مودم بر اساس نیازهای کاربر، مهم هستند. برخی از ویژگی‌های کلیدی مودم‌های قابل حمل که باید در نظر بگیرید عبارت‌اند از:

 

  • ظرفیت باتری:

ظرفیت باتری یک مودم همراه میزان عمر باتری آن را تعیین می‌کند. هر چه ظرفیت باتری بالاتر باشد امکان استفاده بیشتر پس از شارژ کامل مودم فراهم می‌شود.

 

  • آنتن‌های قابل پشتیبانی:

آنتن‌های یک مودم همراه جیبی ارتباط بی‌سیم آن را بهبود می‌دهند. مودم‌هایی که قابلیت اتصال آنتن خارجی را دارند در مناطقی که سیگنال وای‌فای ضعیف است بسیار مفید هستند.

 

  • صفحه نمایش:

صفحه نمایش در مودم همراه امکان مشاهده اطلاعاتی مانند سیگنال شبکه، میزان مصرف داده، وضعیت باتری، تعداد دستگاه‌های متصل، میزان آنتن‌دهی و … را برای کاربر فراهم می‌کند.

 

  • تعداد کاربران متصل:

برخی از مودم.ها قابلیت اتصال همزمان چندین کاربر را فراهم می‌کنند. این ویژگی برای اعضای خانواده و گروه‌هایی که نیاز به دسترسی همزمان به اینترنت دارند مفید است.

 

  • وزن و ابعاد:

این ویژگی برای کاربران به ویژه هنگام جابه‌جایی مهم است. مودم‌هایی که وزن کمتری دارند و سبک‌تر و کوچک‌تر هستند برای حمل و نقل آسان‌تر هستند و بیشتر مورد پسند کاربران قرار می‌گیرند.

 

  • سرعت اتصال:

مودم‌هایی که از نسل‌های جدیدتر اینترنت مانند 4G و 5G پشتیبانی می‌کنند سرعت اتصال بالایی را برای کاربر ایجاد می‌کنند. سرعت انتقال داده بالا از موارد مهم در استفاده از مودم‌ها است.

 

  • پوشش شبکه:

پشتیبانی از باندهای فرکانسی مختلف و آنتن‌های قوی در مودم‌ها در افزایش پوشش شبکه و کیفیت اتصال و ارتباط با اینترنت بسیار تأثیرگذار هستند.

 

  • قابلیت‌های امنیتی:

مودم‌های همراه که از قابلیت‌های امنیتی مانند رمزنگاری داده.ها، فایروال و کنترل والدین استفاده می‌کنند اتصال امن و مطمئن به اینترنت را تضمین می‌کنند.

 

  • قابلیت ارسال و دریافت پیامک:

قابلیت دریافت و ارسال پیامک (SMS) به کاربر کمک می‌کند تا از وضعیت بسته مصرفی خود اطلاع پیدا کند و در صورت لزوم بسته اینترنتی خود را خرید یا تمدید ‌نماید.

 

  • سایر قابلیت‌ها:

برخی از مودم‌ها از قابلیت‌های بیشتری مانند اتصال به شبکه مهمان، کارت حافظه (Micro SD) و پورت USB پشتیبانی می‌کنند که می‌توانند تجربه کاربری را بهبود دهند.

در هنگام خرید مودم همراه به چه نکاتی توجه کنیم؟

نکات مهم در هنگام خرید مودم همراه

پس از آشنایی با ویژگی‌های مودم‌های همراه ممکن است با این پرسش روبه‌رو شوید که در هنگام خرید مودم باید به چه نکاتی توجه کنید؟ در این بخش برخی از نکات مهم را که باید در هنگام خرید مودم همراه در نظر داشته باشید بیان می‌کنیم.

محصول مرتبط  برای خانه چه مودمی بخریم؟ معرفی بهترین مودم های خانگی

 

  • پوشش شبکه:

اطمینان پیدا کنید که مودم همراه شما با شبکه‌های موجود در منطقه شما سازگاری داشته باشد ‌و پوشش شبکه خوبی را نیز در اختیار شما قرار دهد. بررسی نقشه پوشش شبکه اپراتور‌ها و نظرات کاربران در این زمینه به شما کمک می‌کنند.

 

  • سرعت اتصال:

با توجه به نیازهای خود مودمی را انتخاب کنید که سرعت اتصال مدنظر شما را ارائه دهد. اطلاعات موجود در زمینه تکنولوژی شبکه و سرعت آپلود و دانلود مودم در این زمینه مفید هستند.

 

  • ظرفیت باتری:

در صورتی که نیاز دارید ساعات طولانی از مودم خود استفاده کنید و یا به مناطقی سفر می‌کنید که دسترسی به برق شهری در طولانی مدت امکان پذیر نیست، باید از مودم‌های سیار با ظرفیت باتری بالا استفاده کنید.

 

  • وزن و ابعاد:

در صورتی که بیشتر اوقات در سفر هستید و میزان جابه‌جایی شما زیاد است بهتر است یک مودم قابل حمل با وزن کم و ابعاد کوچک انتخاب کنید که در هنگام سفر‌های درون شهری و برون شهری با مشکل مواجه نشوید و به راحتی از آن استفاده کنید.

 

  • تعداد کاربران متصل:

در صورتی که به اتصال تعداد زیادی دستگاه به مودم جیبی خود نیاز دارید اطمینان حاصل کنید که مودم قابلیت اتصال همزمان تعداد کاربران مورد نظر شما را فراهم می‌کند.

 

  • قابلیت‌های امنیتی:

توجه به این قابلیت از موارد مهم و ضروری است. مودمی را خریداری کنید که از رمزنگاری داده‌ها، فایروال و … پشتیبانی می‌کند.

 

  • نظرات کاربران:

بررسی نظرات کاربران و کسانی که از مودم انتخابی شما استفاده کرده‌اند به خرید بهتر شما کمک می‌کند.

 

  • قیمت:

بودجه خود را در نظر بگیرید و مودم‌هایی که بر اساس قیمت شرایط خرید آن‌ها را دارید مقایسه کنید و در نهایت بهترین مدل را خریداری کنید.

نکات مهم در مراقبت از مودم های قابل حمل و جیبی

پس از خرید مودم همراه مراقبت از آن برای افزایش طول عمر آن و جلوگیری از کاهش عملکرد آن ضروری است. در زیر برخی از نکات مهم در مراقب از مودم همراه را توضیح می‌دهیم.

 

  • نگهداری از مودم: مودم خود را در جای خشک و خنک نگه دارید. از مودم جیبی خود در برابر گرد و غبار و رطوبت محافظت کنید.

 

  • محافظت در برابر ضربه: مودم جیبی خود را درون کیف یا جعبه قرار دهید که دچار خراشیدگی یا ضرب دیدگی نشود. همچنین هنگام حمل و نقل مراقب باشید که آن را نیندازید.

 

  • تمیز کردن مودم: برای تمیز کردن مودم قابل حمل از مواد شوینده قوی استفاده نکنید. استفاده از یک پارچه نرم و خشک برای تمیز کردن سطح آن کافی است.

 

  • به‌روزرسانی نرم‌افزار مودم: برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مودم همراه خود را به‌روز کنید که از بهترین عملکرد و امنیت آن برخوردار شوید.

 

  • تعیین رمز عبور: برای مودم خود رمز عبور قوی قرار دهید که از دسترسی افراد غیرمجاز به آن جلوگیری کنید‌.

 

  • مدیریت استفاده از مودم: به کمک قابلیت‌های مودم، ترافیک شبکه و میزان مصرف داده را کنترل کنید تا بهره‌وری مودم همراه شما بالا برود.

معرفی بهترین مودم‌های همراه موجود در بازار ایران

در بازار ایران مودم‌های متعددی در انواع و امکانات متنوعی وجود دارند که کاربران می‌توانند به کمک آن‌ها از خدمات آنلاین بهره‌مند شوند. با توجه به تنوع بالای مودم‌های همراه انتخاب بهترین مودم همراه جدید کمی دشوار است؛ بنابراین در اینجا بهترین مودم‌های همراه جدید موجود در بازار ایران را معرفی می‌کنیم. شما عزیزان می‌توانید با مطالعه ویژگی‌های مودم‌های معرفی شده و انتخاب از میان آن‌ها، مودم جیبی مورد نظر خود را به راحتی و با اطمینان کامل، از سایت فروشگاه اینترنتی فراگرام خریداری نمایید.

معرفی مودم 4.5G قابل حمل هوآوی مدل E5785-330

خریدمودم جیبی 4.5G هواوی مدل E5785-330

مودم جیبی TD-LTE 4.5G هواوی مدل E5785-330از رده LTE Cat 7 است و به دلیل سرعت بالا در دانلود و آپلود و وای فای خوب محبوبیت زیادی در بین کاربران پیدا کرده است. این مودم سیار برای افرادی مناسب است که دائما و در هر مکانی نیاز به اینترنت پرسرعت دارند. همچنین می‌توان از آن در مصارف خانگی و هات اسپات استفاده نمود. لازم به ذکر است مودم قابل حمل E5785-330 تنها مودم جیبی است که در ایران قابلیت پشتیبانی از سیم کارت TD-LTE و 4.5G را دارد.

معرفی مودم 4.5G قابل حمل هوآوی مدل E5383 CAT6

خرید مودم 4.5G قابل حمل هوآوی مدل E5383 CAT6

این مودم از تکنولوژی 4G و LTE Cat4 پشتیبانی می‌کند و از مودم‌های جیبی پیشرفته به شمار می‌رود. طراحی کوچک، آن را به مودمی مناسب برای حمل و نقل تبدیل کرده است.

معرفی مودم همراه TP-Link مدل M7350

خرید مودم 4G قابل حمل تی پی لینک مدل M7350

این مودم سیار سرعت بالایی دارد و از قابلیت‌های متنوعی مانند اینترنت 4G و قابلیت اتصال ۱۰ دستگاه به طور همزمان پشتیبانی می‌کند. باتری این مودم دارای طول عمر طولانی است که آن را به گزینه مناسبی برای سفرها و استفاده‌های خانگی تبدیل کرده است.

معرفی مودم همراه TP-Link مدل M7200

معرفی مودم 4G قابل حمل تی پی-لینک مدل M7200

مودم قابل حمل M7200 تی‌پی‌لینک دارای یک صفحه نمایش OLED است که اطلاعات مهم را به کاربر نشان می‌دهد. همچین این مودم طراحی کوچک و قابل حمل مناسبی دارد.

نیلوفر زندی
ارسال دیدگاه