آموزش نصب VPN روی انواع مودم همراه با تصویر

رشد و پیشرفت تکنولوژی نیاز کاربران به دسترسی به اینترنت امن و نامحدود را افزایش داده است. نصب وی‌پی‌ان روی مودم یا روتر یک راه نسبتاً ساده با مزایای بسیار است که این نیاز را پاسخ می‌دهد. در این مقاله از فراگرام با آموزش نصب VPN روی مودم به شما کمک خواهیم کرد تا با نحوه نصب VPN روی مودم، مزایا و نکات مهم آن و بهترین VPNها برای نصب روی مودم آشنا شوید.

فهرست مطالب

آیا به نصب VPN روی مودم نیاز داریم؟

از نصب VPN بر روی دستگاه‌های مختلفی که در خانه یا محل کار خود دارید خسته شده‌اید؟ دورکار یا تریدر هستید و به امنیت اینترنت نیاز دارید؟ می‌خواهید برنامه مورد علاقه خود را به صورت آنلاین در تلویزیون نگاه کنید اما با محدودیت جغرافیایی روبه‌رو هستید؟ با محدودیت تعداد نصب آنتی‌ویروس بر روی دستگاه‌های مختلف مواجه هستید؟ نمی‌خواهید هر بار منتظر وصل شدن VPN بمانید؟

اگر با هر یک از مشکلات گفته شده روبه‌رو هستید، می‌توانید با نصب VPN روی روتر خود همه آن‌ها را رفع و از جذابیت‌های VPN مودم استفاده کنید. نصب وی‌پی‌ان روی مودم به شما کمک می‌کند تعداد نامحدودی از دستگاه‌های مختلف را به VPN وصل کنید. دیگر نیازی به فعال‌سازی VPN جداگانه بر روی هر دستگاه و فعال‌سازی چندباره آن در طول شبانه‌ روز نیز نخواهید داشت. علاوه بر این‌ها، اتصال شما رمزگذاری می‌شود و یک اتصال امن و ناشناس خواهید داشت. در زیر می‌توانید با مزایا و معایب نصب VPN بر روی مودم بیشتر آشنا شوید.


چگونه به وای‌ فای وصل شویم؟

مزایای نصب VPN روی مودم

  • اتصال ایمن 7/24: اگر روتر یا مودم شما همیشه روشن باشد، می‌توانید همیشه به VPN و سرور آن متصل بمانید و یک VPN همیشه روشن، امن و یکپارچه داشته باشید.
  • فقط به یک ورود نیاز دارید: با نصب VPN روی روتر، دیگر لازم نیست هر بار VPN خود را روشن کنید یا نگران فراموشی روشن کردن VPN باشید. با این کار دستگاه شما در برابر ورود هکرها و افراد غیرمجاز نیز ایمن می‌شود.
  • اتصال نامحدود دستگاه‌های مختلف: با نصب وی‌پی‌ان روی مودم دیگر نیازی به نصب VPN جداگانه روی دستگاه‌های مختلف ندارید. بدین ترتیب با مشکل محدودیت اتصال VPN روبه‌رو نخواهید شد و می‌توانید از امکانات VPN به راحتی استفاده کنید.
  • سازگاری دستگاه‌های مختلف: اگر دستگاهی دارید که از VPN پشتیبانی نمی‌کند، مانند تلویزیون هوشمند، دستگاه‌های IoT، دوربین مداربسته، پلی استیشن، کنسول بازی و… با استفاده از مودم VPN یا روتر VPN می‌توانید از امکانات مورد نظر خود در این دستگاه‌ها مانند پخش فیلم در پلی استیشن استفاده کنید.
  • کاهش هزینه: با خرید یک اکانت VPN و نصب آن بر روی مودم دیگر نیازی به خرید سرویس VPN جدا برای دستگاه‌های مختلف نیست. این قابلیت بسیار مقرون‌به‌صرفه است و هزینه‌های اتصال به اینترنت را کاهش می‌دهد.
  •  

چگونه تلویزیون را به وای‌ فای وصل کنیم؟

معایب نصب VPN روی مودم

  • پیچیدگی راه‌اندازی: دانلود نرم‌افزار VPN و نصب VPN روی روتر می‌تواند پیچیده و دارای مراحل زیادی باشد. البته روترهایی که VPN از قبل بر روی آن‌ها نصب شده است کاربرپسندتر و با پیچیدگی کمتری هستند اما هزینه بالاتری دارند.
  • تنظیمات دشوار: ممکن است برخی از VPNها به تنظیمات دقیقی مانند انتخاب یک سرور یا پورت خاص برای فعال شدن نیاز داشته باشند که ممکن است انجام این تنظیمات کمی دشوار باشد.
  • عدم پشتیبانی تمامی مودم‌ها از VPN: همه مودم‌ها و روترها از نصب وی‌پی‌ان پشتیبانی نمی‌کنند و لازم است قبل از خرید مودم سازگاری دستگاه با VPN را بررسی کنید.
  • عدم پشتیبانی از تمامی پروتکل‌ها: برخی از روترها یا مودم‌ها از تمامی پروتکل‌ها پشتیبانی نمی‌کنند و به همین دلیل ممکن است امن‌ترین تجربه از نصب وی‌پی‌ان روی مودم دریافت نشود.

 

با توجه به مطالب گفته شده در این بخش نتیجه می‌گیریم نصب VPN بر روی مودم مزایای منحصربه‌فردی دارد که بسیاری از نیازهای کاربران را رفع می‌کند.

بهترین VPN‌ برای نصب روی مودم

بهترین VPN‌ برای نصب روی مودم​

حتماً از VPN استفاده کرده‌اید و با کاربرد آن‌ آشنا هستید. VPN از طریق رمزگذاری، تغییر موقعیت مکانی و تغییر آدرس IP علاوه بر تأمین امنیت، دسترسی نامحدود به محتواهای موجود در اینترنت را برای کاربران فراهم می‌کند. در بخش قبلی نیز به مزایای نصب وی‌پی‌ان روی مودم اشاره شد. انتخاب یک وی‌پی‌ان امن و باکیفیت که نیازهای شما را به خوبی رفع کند و سرعت خوبی نیز داشته باشد بسیار مهم است. 

سرویس‌های ExpressVPN، NordVPN و Surfshark از معتبرترین و محبوب‌ترین سرویس‌های ارائه دهنده VPN برای مودم هستند که قابلیت‌ها و امکانات متنوعی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهند. برای انتخاب بهترین VPN برای مودم یا روتر بهتر است بر اساس کاربرد و دستگاه خود تصمیم بگیرید. همچنین می‌توانید با استفاده از تست رایگان آن‌ها مقایسه و انتخاب بهتری داشته باشید. در این مقاله آموزش نصب VPN بر روی مودم‌های مختلف تی‌پی‌لینک، دی‌لینک و ایرانسل را به شما ارائه می‌دهیم تا به طور کامل با نحوه نصب VPN روی مودم آشنا شوید.

 

نحوه پیدا کردن آي‌ پی مودم

چطور بفهمیم مودم با VPN سازگار است؟

همه روترها و مودم‌ها با VPN سازگار نیستند و به همین دلیل باید قبل از خرید مودم و نصب VPN روی روتر یا مودم این مسئله را بررسی کنید. دستگاه‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند معمولاً با نام‌های مودم VPN یا روتر VPN شناخته می‌شوند. برخی از انواع روترها که گران‌تر هم هستند، دارای VPN هستند که از قبل بر روی آن‌ها نصب شده است. 

راه‌اندازی این روترها آسان است و کافی است اطلاعات اکانت VPN خود را وارد کنید و تنظیمات لازم را انجام دهید. برخی دیگر از روترها با نصب VPN روی روتر سازگار هستند که انعطاف‌پذیرتر هستند. هر کدام از ‌VPN‌های مورد نظر خود را می‌توانید با استفاده از آموزش نصب VPN روی مودم این مقاله نصب و تنظیم کنید. برای بررسی اینکه مودم یا روتر شما با وی‌پی‌ان سازگار است یا خیر، می‌توانید از روش‌های زیر کمک بگیرید:

  • دفترچه راهنما و مشخصات مودم یا روتر خود را بررسی کنید.
  • سایت ارائه‌ دهنده VPN خود را بررسی کنید.
  • مدل و برند روتر خود را به صورت آنلاین جست‌وجو کنید و اطلاعات مرتبط با آن را دریافت نمایید.

معرفی بهترین مودم‌ها با قابلیت نصب VPN

در این بخش بهترین مودم‌ های موجود در بازار را با قابلیت پشتیبانی از نصب VPN بر روی مودم به شما معرفی می‌کنیم.

مودم ZLT X28

مودم ZLT X28

مودم ZLT X28 یک نوع مودم سیمکارتی است که قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند قابلیت نصب VPN روی مودم و تکنولوژی MIMO پشتیبانی می‌کند. این مودم طراحی کوچک و قابل حملی هم دارد و برای نصب روی دیوار یا قرار دادن روی میز بسیار مناسب است.

محصول مرتبط  مودم همراه یا ثابت؟

مودم Huawei CPE 5

مودم رومیزی 5G مدل Huawei CPE5

مودم CPE 5 یک مودم رومیزی حرفه‌ای از برند هواوی است که قابلیت نصب VPN را نیز دارد. این مودم دو بانده سرعت بالایی دارد و برای مناطقی که سیگنال ضعیفی دارند بسیار مناسب است. علاوه بر این، مودم CPE 5 برای بازی‌های آنلاین و استریمینگ عملکرد بالایی دارد.

مودم CPE Pro 2

مودم 5G هوآوی مدل H122-373 5G CPE Pro 2

مودم CPE Pro 2 یک مودم روتر قابل حمل از برند هواوی است. امکان نصب VPN بر روی مودم، پشتیبانی از تکنولوژی 5G و پشتیبانی از تکنولوژی Wi-Fi 6 از قابلیت‌های ویژه مودم CPE Pro 2 هستند. این مودم دارای دو باند فرکانسی است و برای محیط‌های اداری و خانگی قابل استفاده است.

مودم OPPO

مودم رومیزی 5G اوپو CAT20 مدل T1a CPE 5G OPPO

مودم OPPO 5G CPE T1a یک مودم گیمینگ حرفه‌ای است که قابلیت‌های متنوعی را به کاربران ارائه می‌دهد. این مودم از قابلیت نصب VPN بر روی مودم و تکنولوژی Wi-Fi 6 پشتیبانی می‌کند و سرعت دانلود و آپلود بالایی نیز دارد.

نحوه نصب VPN روی مودم‌های مختلف

نحوه نصب VPN روی مودم‌های مختلف کمی متفاوت است که در ادامه آموزش نصب VPN بر روی مودم‌های مختلف تی‌پی‌لینک، دی‌لینک و ایرانسل را به طور کامل توضیح می‌دهیم.

آموزش نصب VPN روی مودم‌ تی‌پی‌لینک (TP-Link)

برای نصب VPN روی مودم TP-Link و استفاده از قابلیت VPN Client کافی است مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید تا دستگاه‌های شما به راحتی به سرور وی‌پی‌ان دسترسی داشته باشند.

مرحله 1) از طریق مرورگر خود وارد تنظیمات مودم شوید.

مرحله 2) وارد بخش Advanced > VPN Client شوید.

مرحله 3) تیک گزینه VPN Client را فعال کنید و سپس تنظیمات را ذخیره نمایید.

مرحله 4) سرورهای VPN مورد نظر را اضافه کنید و آن‌هایی را که نیاز دارید فعال کنید.

الف. در بخش Server List بر روی Add کلیک کنید.

ب. در بخش VPN Type، نوع VPN را انتخاب کنید.

ج. اطلاعات VPN ارائه شده توسط سرویس ارائه دهنده VPN خود را وارد کنید.

د. در قسمت L2TP / IPSec VPN، باید آدرس سرور VPN، نام کاربری، رمز عبور و کلید مشترک IPSec که توسط سرویس VPN ارائه شده است را وارد کنید.

مرحله 5) دستگاه هایی را که از قابلیت VPN استفاده خواهند کرد، اضافه و مدیریت کنید.

الف. در بخش Device List، روی Add کلیک کنید.

ب. دستگاه هایی را که می‌خواهید به سرور VPN دسترسی داشته باشند، انتخاب و اضافه کنید.

مرحله 6) تنظیمات را ذخیره کنید.

آموزش نصب VPN روی مودم‌ دی‌لینک (D-Link)

برای نصب VPN روی مودم دی‌لینک مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله ۱) وارد تنظیمات مودم دی‌لینک خود شوید.

مرحله ۲) بخش Setup و سپس Internet را انتخاب کنید.

مرحله ۳) بر روی گزینه Manual Internet Connection Setup کلیک کنید.

مرحله ۴) گزینه PPTP / L2TP را از منو کشویی My Internet Connection انتخاب کنید.

مرحله ۵) چک باکس Dynamic IP را از بخش Address Mode علامت بزنید.

مرحله ۶) آدرس IP سروری که می‌خواهید به آن وصل شوید را در قسمت IP Server Address وارد کنید.

مرحله ۷) نام کاربری و رمز عبور VPN خود را که از سرویس ارائه دهنده VPN دریافت کرده‌اید وارد کنید.

مرحله ۸) DNS عمومی Google یا سایر آدرس‌های DNS رایگان را در قسمت‌های ″Primary DNS Server″ و ″Secondary DNS Server″ وارد کنید.

مرحله ۹) با انتخاب گزینه Save تنظیمات را ذخیره کنید.

آموزش نصب VPN روی مودم‌ ایرانسل

امکان‌ نصب VPN روی مودم ایرانسل فراهم شده است که در ادامه مراحل فعال‌سازی آن را توضیح می‌دهیم.

مرحله ۱) آدرس 192.168.8.100 را در مرورگر خود وارد کنید.

مرحله 2) نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید.

مرحله 3) وارد بخش تنظیمات در بالای صفحه شوید.

مرحله 4) بر روی VPN کلیک کنید.

مرحله 5) پروتکل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مرحله 6) اطلاعات VPN دریافت شده از سرویس ارائه‌ دهنده وی‌پی‌ان که شامل نام کاربری، رمز عبور، آدرس سرور و … است را وارد کنید.

مرحله 7) تنظیمات را ذخیره کنید.

نکات مهم استفاده از VPN روی مودم

  • نزدیک‌ترین سرور را جهت اتصال پیدا کنید تا عملکرد بهتری را از VPN خود ببینید.
  • از دو یا چند VPN به طور همزمان استفاده نکنید، داشتن یک VPN برای نصب بر روی مودم کافی است.
  • پروتکل‌ها و استانداردهای امنیتی مناسب را انتخاب کنید. این پروتکل‌ها می‌توانند بر روی سرعت و عملکرد VPN تأثیر بگذارند. می‌توانید از طریق آموزش جلوگیری از هک شدن مودم، امنیت مودم خود را نیز بالا ببرید.
  • از VPN ایمن استفاده کنید. نسخه‌های پولی VPN برای مودم قابل اعتمادتر از نسخه‌های رایگان هستند و تجربه بهتری را ارائه می‌دهند. بهتر است برای داشتن یک سرویس معتبر و قابل اعتماد هزینه کنید.
  • سیستم عامل مودم خود و VPN را به‌روز نگه‌ دارید. نسخه جدید همیشه از عملکرد و امنیت بالاتری برخودار است. گزینه به‌روزرسانی خودکار را در تنظیمات مودم خود نیز فعال کنید.
  • از یک رمز عبور قوی استفاده کنید. رمز عبور قوی از دسترسی غیرمجاز و دسترسی افراد ناشناس جلوگیری می‌کند. برای تعیین یا تغییر رمز عبور خود می‌توانید از مقاله راهنمای تغییر رمز عبور در انواع مودم‌ها کمک بگیرید.

اگر مودم یا روتر از VPN پشتیبانی نکرد چه کاری انجام بدهیم؟

اگر مودم یا روتر شما با VPN سازگار نبود این می‌تواند به دلیل عدم پشتیبانی مودم از این قابلیت باشد. در این صورت به تغییر سخت‌افزار نیاز دارید که این کار باید توسط کارشناسان خبره انجام شود اما خرید مودم یا روتر جدید با قابلیت پشتیبانی از VPN بهتر است. برای خرید مودم معتبر می‌توانید به فروشگاه فراگرام مراجعه کنید و انواع مودم VPN را به همراه مشخصات آن‌ها مشاهده کنید. بهتر است مودمی با قابلیت پشتیبانی از دو پروتکل L2TP و PPTP خریداری کنید که پروتکل‌هایی ساده و پرسرعت هستند.

معرفی فروشگاه فراگرام

فروشگاه فراگرام، یک فروشگاه معتبر اینترنتی در زمینه ارائه انواع تجهیزات شبکه به ویژه انواع مودم و روتر است. محصولات موجود در فروشگاه فراگرام از برندهای معتبر و باکیفیت و با قیمت مناسب هستند. ما در مجموعه فراگرام همواره در تلاش هستیم تا علاوه بر ارائه محصولات متنوع و معتبر، خریدی لذت‌بخش و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان بیاوریم. با خرید مودم از فروشگاه فراگرام اتصالی پرسرعت و امن را در خانه و محل کار خود تجربه کنید.

نیلوفر زندی
ارسال دیدگاه