انتخاب بهترین مودم برای دفترکار و شرکت، راهنمایی خرید مودم برای دفترکار

انتخاب بهترین مودم برای دفترکار و شرکت، راهنمایی خرید مودم برای دفترکار

مودم‌ها نقش مهمی در بستر شبکه اینترنت و ارتباطات کسب‌وکارهای کوچک و دفتر کار آن‌ها دارند. مودم مناسب برای دفتر کار و شرکت باید به گونه‌ای باشد که نیازهای پرسنل و شرکت را به خوبی پوشش دهد. تنوع بالای انواع مودم‌ها و نیازهای متفاوت شرکت‌ها ممکن است انتخاب مودم برای دفتر اداری را با سردرگمی و مشکل مواجه کند. مودم‌ها بر اساس قابلیت‌ها و کاربری‌های متفاوت خانگی، اداری، گیمینگ و … با یکدیگر متفاوت هستند؛ بنابراین در این مقاله به معرفی ویژگی‌های مورد توجه در هنگام خرید مودم برای دفتر اداری و ارائه راهنمایی جهت خرید مودم مناسب کسب‌وکارها می‌پردازیم. همچنین قبلا در نوشته ای به طور مفصل بهترین مودم های گیمینگ را بررسی و معرفی کردیم. 

برای مشاهده دسته بندی انواع مودم‌ها صفحه زیر را ببینید: 

فهرست مطالب

ویژگی‌های مورد توجه در هنگام خرید مودم برای دفتر کار

انتخاب مودم برای دفترکار
  • سرعت / پهنای باند: پهنای باند در واقع سرعت انتقال داده‌ها در شبکه است. برای دفترهای اداری، مودم با سرعت بالا بسیار مهم و‌ حیاتی است. با توجه به نیاز شرکت و شبکه، مودم‌ها با سرعت متفاوت مانند ADSL، VDSL و فیبر نوری مناسب هستند.

 

  • قدرت پوشش‌ دهی: پوشش‌دهی بالا به کاربران این امکان را می‌دهد که در تمام نقاط دفتر کار به شبکه دسترسی داشته باشند که این مورد برای افزایش کارایی و بهبود عملکرد شرکت بسیار مهم است.

 

  • قدرت سیگنال‌دهی: سیگنال قوی و پایدار برای انتقال داده‌ها به ویژه در موارد حساس مانند اطلاعات مالی، داده‌های مرتبط با مشتریان و غیره بسیار مهم است. سیگنال قوی و پایدار علاوه بر بهبود ارتباط بین دستگاه‌ها موجب کاهش خطاهای ارتباطی می‌شود.

 

  • پشتیبانی از تعداد کاربران: در شرکت‌هایی که تعداد کاربران متصل به اینترنت زیاد است باید مودمی انتخاب شود که از تعداد بالای کاربران پشتیبانی کند.

 

  • قابلیت پشتیبانی از پروتکل‌های ارتباطی متنوع: مودم‌هایی که از پروتکل‌های ارتباطی متنوع مانند ADSL، VDSL، Ethernet، 4G و LTE پشتیبانی می‌کنند برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ مناسب هستند.

 

  • قابلیت پشتیبانی از انواع اتصالات: در دفترهای اداری که به دنبال اتصال دستگاه‌های مختلف و متعددی به مودم هستند، باید مودمی با پشتیبانی از اتصالات و پورت‌های مختلف مانند Wi-Fi، Ethernet و USB مورد استفاده قرار بگیرد.

 

  • قابلیت QoS (Quality of Service): پشتیبانی از قابلیت QoS موجب اولویت‌بندی ترافیک شبکه می‌شود. این ویژگی برای شرکت‌ها که به دنبال بهبود و افزایش عملکرد برای برنامه‌های اصلی وابسته به اینترنت هستند می‌تواند بسیار مفید باشد.

 

  • قابلیت پیکربندی و مدیریت: مودمی که به راحتی مدیریت و پیکربندی شود برای دفتر کار مناسب است که کلیه‌ی تنظیمات لازم به آسانی انجام شود.

 

  • قابلیت پشتیبانی از گسترش شبکه: مودم‌هایی که قابلیت پشتیبانی از گسترش شبکه را دارند به کاربران اجازه می‌دهند با اضافه کردن دستگاه‌های جدید شبکه خود را توسعه دهند. این ویژگی در هنگام لزوم توسعه شبکه برای شرکت، ضروری است.

 

  • قابلیت ارتقا: مودمی که قابلیت ارتقا مانند اضافه کردن آنتن جدید خارجی و یا پشتیبانی از فناوری‌های جدید را داشته باشد مودم خوب و مناسبی است؛ چراکه می‌تواند شرکت را از خرید مودم جدید در آینده بی‌نیاز کند.

 

  • امنیت: امنیت یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در دفتر کار باید مورد توجه قرار بگیرد. به همین منظور باید از مود‌م‌هایی با قابلیت پشتیبانی از پروتکل‌های امنیتی مانند VPN و WPA2 استفاده شود.

 

  • کیفیت ساخت: مودمی که با کیفیت بالا ساخته شده است در برابر ضربه، رطوبت و دمای بالا مقاوم است و طول عمر بالاتری دارد.

 

  • مصرف انرژی: مودم‌هایی که مصرف انرژی پایینی دارند به دلیل کاهش هزینه‌های برق مناسب هستند.

 

  • قیمت: قیمت مودم از مواردی است که هنگام خرید باید در نظر گرفته شود. با توجه به نیازهای شبکه، نیازهای شرکت و پرسنل و بودجه‌ موجود، باید مودم مورد نیاز بر اساس قابلیت‌هایی که در اختیار کاربران خود می‌دهد انتخاب شود.

معرفی بهترین مودم‌های مناسب برای دفتر کار

همان طور که اشاره شد انتخاب بهترین مودم مناسب برای دفتر کار به عوامل مختلفی بستگی دارد. یک انتخاب درست و صحیح شما را از مواجهه با مشکلات احتمالی در آینده و دردسر خرید مجدد مودم برای جایگزین کردن آن دور می‌کند. در ادامه بهترین مودم‌های مناسب برای دفتر کار و شرکت بر اساس انواع مودم‌ها که می‌توانند ADSL، VDSL، سیمکارتی و فیبر نوری باشند، معرفی می‌گردند که شما عزیزان می‌توانید بر اساس نیازهای خود، پرسنل و کسب‌وکارتان بهترین آن‌ها را انتخاب و از طریق فروشگاه اینترنتی فراگرام خریداری نمایید. ش      

محصول مرتبط  تفاوت روترهای تک باند، دو باند و سه باند

بهترین مودم ADSL و VDSL برای دفترکار

مودم ADSL برای اتصال به اینترنت از خطوط تلفن استفاده می‌کند و برای استفاده از آن نیازی به کابل کشی مجدد نیست. به همین دلیل استفاده از این نوع مودم‌ها رایج و پرکاربرد است. مودم‌های ADSL برای دفترهای کاری که به سرعت بالایی نیاز ندارند گزینه مناسبی است. مودم‌های VDSL علاوه بر خطوط تلفن به کابل فیبر نوری نیز نیاز دارند. مودم‌های VDSL سرعت و پهنای باند را افزایش می‌دهند و برای شرکت‌ها و دفترهای کاری که به سرعت اینترنت بالاتری نیاز دارند مناسب هستند.

معرفی مودم ADSL-VDSL vr600

مودم VR600 از مودم‌های دوبانده برند TP-Link است که قابلیت‌های مختلف و متنوعی مانند سرعت بالا، مدیریت ترافیک شبکه، کنترل تعداد کاربران متصل به شبکه و … را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. ویژگی‌های این مودم آن را به مودمی مناسب برای شرکت‌ها تبدیل کرده است.

بهترین مودم سیمکارتی برای دفتر کار

کسب‌وکارهایی که برای دفتر کار خود به اینترنت پرسرعت و پایدار از طریق شبکه سیمکارتی نیاز دارند می‌توانند از این نوع مودم‌ها استفاده کنند. بر اساس معیارهایی که اشاره شد بهترین مودم‌های سیمکارتی مطرح برای دفتر کار مودم MR600 و OPPO هستند.

معرفی مودم سیمکارتی رو میزی mr600

مودم گیمینگ mr600

مودم سیمکارتی MR600 دارای قابلیت‌های متنوعی مانند قابلیت وایرلس و اینترنت 4G/LTE است و  دارای  پورت اترنت برای اتصال به دستگاه‌های دیگر است. قابلیت مدیریت شبکه نیز یکی از ویژگی‌های دیگر این مودم مناسب برای شرکت‌ها است.

معرفی مودم OPPO 5G CPE T1a

مودم رومیزی 5G اوپو CAT20 مدل T1a CPE 5G OPPO

مودم سیمکارتی OPPO از شبکه اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند که اتصال اینترنت سریع و پایداری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این ویژگی‌های متنوعی دارد که برای کسب‌وکارها مناسب است.

بهترین مودم فیبرنوری

مودم.های فیبر نوری برای اتصال به اینترنت نیاز به کابل فیبر نوری دارند. این مودم‌ها دارای سرعت بالایی هستند و برای دفتر اداری کسب‌وکارهایی که تعداد کاربران بالایی دارند و به سرعت بالای اینترنت نیاز دارند گزینه بسیار مناسبی است.

معرفی مودم فیبر نوری Eg8145x6

این مودم از مودم‌های فیبر نوری شناخته شده و مناسب برای دفترهای اداری است که سرعت بالا و امنیت بالایی دارد. همچنین این مودم دارای قابلیت وایرلس و قابلیت‌های مدیریتی است که استفاده از آن را آسان می‌کند.

معرفی مودم فیبر نوری Eg8247w

مودم فیبر نوری HG8247W از محصولات شرکت هواوی است که از مودم‌های کارآمد و قابل اطمینان به ویژه برای کسب‌وکارها است. این مودم از قابلیت‌های پیشرفته و متنوعی پشتیبانی می‌کند.

به طور کلی برای انتخاب و خرید مودم مناسب برای دفتر کار باید مطمئن شوید که مودم مورد نظر تمامی ویژگی‌های مورد نیاز کسب‌وکار شما را دارد. بنابراین باید به عواملی مانند سرعت انتقال داده، امنیت، پشتیبانی از پروتکل‌های ارتباطی، قابلیت پشتیبانی از بیشترین تعداد کاربران و سایر قابلیت‌های پیشرفته که متناسب با نیازهای شزکت هستند توجه کنید.

با توجه به اینکه مودم‌ها در انواع مختلف ADSL، VDSL، سیمکارتی و فیبر نوری تولید و عرضه می‌شوند باید نوع مودم نیز بر اساس موارد ذکر شده تعیین شود. در نهایت توجه به کیفیت ساخت، برند مودم، خدمات پس از فروش و بودجه موجود که عوامل مؤثر  دیگر در انتخاب مودم هستند باید بهترین مودم را خریداری کنید. در این مقاله بهترین مودم‌های مناسب دفتر کار و شرکت موجود در بازار 1403 معرفی شده‌اند که با مراجعه به صفحه محصول مربوطه می‌توانید آن را خریداری نمایید.

فراگرام، راهنمای شما در انتخاب بهترین مودم برای دفترکار

شرکت فراگرام با ارائه بهترین مودم‌‌های مناسب برای دفتر کار و شرکت به شما کمک می‌کند تا از اینترنت پایدار و پرسرعت برای فعالیت‌های خود استفاده کنید و نیازهای کسب‌وکارتان را بر طرف نمایید. برای دریافت مشاوره و خرید مودم مناسب با نیازهای شرکت خود می‌توانید با شماره‌ تماس‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان شرکت فراگرام شما را در این امر راهنمایی نمایند.

نیلوفر زندی
ارسال دیدگاه