بهترین مودم های گیمینگ | راهنمایی خرید مودم برای بازی

بهترین مودم های گیمینگ

 اگر گیمر هستید قطعاً می‌دانید که یک مودم گیمینگ حرفه‌ای در مقایسه با مودم‌های معمولی چه تفاوتی را در تجربه یک بازی آنلاین بهتر ایجاد می‌کند. در کنار سخت‌افزارهای حرفه‌ای مانند کامپیوتر، کنسول بازی با کارت گرافیک خوب و مانیتور با کیفیت بالا و … داشتن یک مودم برای بازی اهمیت بالایی دارد. قبلا مودم هایی مانند مودم های خانگی و بهترین مودم های فیبرنوری را معرفی کرده ایم. مودم های گیمینگ دارای قابلیت‌هایی هستند که بهینه شده‌اند و به همین دلیل برای بازی‌های آنلاین مناسب هستند. بنابراین مودم‌های گیمینگ در اتصال دستگاه شما به اینترنت و کاهش پینگ تأثیر بسزایی دارند. با مطالعه این مطلب می‌توانید با ویژگی‌های مودم‌های گیمینگ آشنا شوید و بهترین مودم گیمینگ را برای تجربه بازی‌های آنلاین باکیفیت خریداری کنید.

فهرست مطالب

هنگام خرید مودم گیمینگ باید به چه ویژگی‌هایی توجه داشته باشیم؟

هنگام خرید مودم گیمینگ به چه نکاتی توجه کنیم؟
  • سرعت انتقال داده:

در یک بازی رقابتی سرعت مسئله مهمی است. هر چقدر سرعت انتقال داده بالاتر باشد، گیمر می‌تواند با سرعت بالاتر و با پینگ پایین‌تری به بازی بپردازد. 

 

  • قدرت آنتن دهی:

قدرت آنتن دهی به طور مستقیم بر روی کیفیت ارتباط تأثیر می‌گذارد. هر چقدر قدرت و کیفیت یک اتصال بالاتر باشد، ارتباط پایدارتر است و مشکل قطع و وصلی کاهش پیدا می‌کند. 

 

  • پشتیبانی از تکنولوژی QoS (Quality of Service):

قابلیت Qos به گیمر این امکان را می‌دهد که ترافیک شبکه را مدیریت کند. به کمک این قابلیت می‌توانید بازی آنلاین را در مقابل سایر ترافیک‌های شبکه در اولویت قرار دهد و سرعت و پایداری بهتری را فراهم کند.

 

  • پشتیبانی از تکنولوژی MU-MIMO:

این قابلیت به چند دستگاه اجازه می‌دهد تا به صورت همزمان و بدون اختلال یا کاهش سرعت به مودم متصل شوند. در مودم‌های گیمینگ این قابلیت بسیار کاربردی است زیرا به گیمرها این امکان را می‌دهد تا بازی را با کیفیت بالاتر و با کمترین پینگ تجربه کنند

 

  • پشتیبانی از ویژ‌گی‌های امنیتی:

امنیت در مودم‌‌های گیمینگ همچون مودم‌های معمولی مسئله مهمی است. پشتیبانی مودم از فایروال، WPA2  و … از حملات هکری و ورود افراد ناشناس جلوگیری می‌کند.

 

  • مودم VDSL و ADSL و فیبرنوری: 

مودم‌های VDSL در مقایسه با مودم‌های ADSL دارای سرعت بالاتر و تداخل کمتر در استفاده همزمان چند کاربر از اینترنت هستند. بهترین اینترنت برای گیمرها در حال حاضر به ترتیب استفاده از فیبرنوری، رادیو وایرلس، اینترنت سیم کارت، VDSL و بعد از آن ADSL است. 

 

برای آشنایی با مودم های فیبرنوری میتوانید این مقاله را مطالعه کنید: مودم فیبرنوری چیست و چه کاربردی دارد؟

 

  • باندها:

برخی‌ از مودم‌ها برای گیمرها دارای دو باند ارتباطی هستند که این امکان را می‌دهند از هر دو باند فرکانسی استفاده شود و بازی بدون اختلال اجرا شود. با استفاده از این قابلیت یکی از باندها برای بازی آنلاین آزاد می‌شود و دیگر دستگاه‌های متصل به مودم به باند دیگر متصل می‌شوند.

 

  • پشتیبانی از پورت‌های اترنت:

مودم گیمینگ باید برای ارتباط با دستگاه‌هایی که از شبکه بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کنند حداقل یک پورت اترنت داشته باشد.

 

  • پشتیبانی از پورت USB:

بعضی از مودم‌های گیمینگ دارای پورت USB هستند که امکان اتصال به دستگاه‌های دیگری مانند هارد اکسترنال، پرینتر، مودم و … را فراهم می‌کند.

 

  • طراحی و برند:

طراحی و برند مودم گیمینگ نیز مهم است. برندهای معتبر مودم‌های حرفه‌ای با ویژگی‌های فنی منحصربه‌فرد را برای گیمرها با ظاهر و طراحی شیک تولید و عرضه می‌کنند.

 

  • قیمت:

مودم‌های گیمینگ در مقایسه با مودم‌های معمولی گران‌تر هستند که باید توجه داشته باشید هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید با ویژگی‌های مودم همخوانی داشته باشند.

 

بهترین مودم‌های گیمینگ موجود در بازار کدام‌ مودم‌ها هستند؟

با وجود رشد سریع تکنولوژی سالانه مودم‌های جدیدی تولید و عرضه می‌شوند که انتخاب جدیدترین و بهترین مودم برای گیم از میان آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه برخی از بهترین‌ مودم‌های گیمینگ موجود در بازار برای گیمرها را معرفی می‌کنیم.

محصول مرتبط  تفاوت مودم تک بانده و دو بانده چیست؟ کدام را انتخاب کنیم؟

مودم OPPO 5G CPE T1a

مودم رومیزی 5G اوپو CAT20 مدل T1a CPE 5G OPPO

مودم OPPO 5G CPE T1a از شبکه اینترنت 5G استفاده می‌کند. این مودم از مودم‌های پیشرفته است که می‌توان از آن در محیط‌های مختلف استفاده کرد. همچنین این مودم اتصال به یک اینترنت سریع و پایدار را برای کاربران فراهم می‌کند.

 

مودم گیمینگ سیمکارتی رو میزی mr600

مودم گیمینگ mr600

مودم سیمکارتی رومیزی MR600 بهترین مودم سیمکارتی برای گیم است که اتصال به اینترنت را از طریق شبکه‌های تلفن همراه امکان پذیر می‌کند و از فناوری 4G LTE پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، به صورت بی‌سیم و یا با استفاده از کابل شبکه می‌توان دستگاه‌های مختلف را به اینترنت متصل نمود. این مودم از قابلیت‌های امنیتی نیز پشتیبانی می‌کند.

 

مودم DU: Kj33

مودم گیمینگ kj33

 این مودم علاوه بر پشتیبانی از تمامی اوپراتور‌های سیم کارت، از شبکه اینترنت 5G نیز پشتیبانی ‌می‌کند و اتصال به اینترنت سریعی را نیز فراهم می‌کند. همچنین این مودم گیمینگ سیمکارتی قابلیت اتصال همزمان و بدون اختلال ۳۲ کاربر را ایجاد می‌کند. 

 

مودم فیبر نوری Eg8247w

مودم فیبر نوری EG8247w با فناوری فیبر نوری سازگار است و اتصال به اینترنت پایدار و سریع را امکان پذیر می‌کند. این مودم نیز دارای قابلیت‌ها و تکنولوژی‌های متفاوت است‌. مودم EG8247w گزینه مناسبی برای کسب‌‌وکارهای بزرگ و متوسط است که می‌خواهند شبکه اینترنت پایدار و باکیفیتی داشته باشند.

 

مودم فیبر نوری Eg8145x6

مودم فیبر نوری EG8145x6 از طریق شبکه‌ی فیبر نوری اتصال به اینترنت سریع و پایدار را فراهم می‌کند. این مودم از فناوری‌های متفاوتی مانند فناوری‌های امنیتی پشتیبانی می‌کند. همچنین این مودم برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط که به دنبال یک شبکه پایدار و باکیفیت هستند گزینه مناسبی است.

 

مودم ADSL-VDSL vr600

مودم ADSL-VDSL VR600 اتصال به اینترنت را از طریق خطوط تلفن ثابت فراهم می‌کند. همچنین این مودم قابلیت اتصال به شبکه بی‌سیم را دارد. این مودم از دستگاه‌های کارآمد و قابل اطمینان است که اینترنت سریع و پایدار را ایجاد می‌کند و گزینه مناسبی بر ای خانواده‌ها و کسب‌وکارهای کوچک است.

 

مودم سیمکارتی گیمینگ Huawei مدل E5785-330

مودم همراه Huawei مدل E5785-330​

مودم E5785-330 هواوی از انواع مودم‌های همراه و مناسب برای گیمینگ است. این مودم باتری قدرتمندی دارد که باعث می‌شود طول عمر بالایی داشته باشد. همچنین این مودم دوبانده است و قابلیت‌های متنوعی مانند تکنولوژی MIMO را به کاربران و به ویژه گیمرها ارائه می‌دهد به همین دلیل بهترین مودم سیمکارتی برای گیم است .

 

مودم روتر 5G هوآوی مدل H122-373 5G CPE Pro 2

مودم روتر 5G هوآوی مدل H122-373 5G CPE Pro 2

مودم Pro 2 یکی از انواع مودم‌های پرطرفدار ثابت هواوی است که قابلیت اتصال همزمان ۱۶ دستگاه را بدون هرگونه افت سرعت و کاهش عملکرد ارائه می‌دهد. همچنین این مودم از تکنولوژی‌های متنوع مانند MU-MIMO و Wi-Fi 6 پیشتیبانی می‌کند که برای گیمرها بسیار کاربردی است.

 

فروشگاه فراگرام راهنمای شما برای خرید مودم های گیمینگ

مودم‌های گیمینگ یکی از اجزای مهم تجهیزات گیمرهای حرفه‌ای هستند. این مودم‌ها معمولاً به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از طریق قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند سرعت اینترنت بالا، پنهای باند بیشتر، قدرت آنتن دهی بالا، امنیت پیشرفته و … تجربه گیمر را از بازی آنلاین بهبود می‌دهند. بنابراین یک مودم حرفه‌ای برای گیمرها، می‌تواند تجربه یک بازی آنلاین راحت را برای گیمر فراهم کند تا استرس و نگرانی خاصی را از بابت مشکلات اتصال به اینترنت و پینگ حین بازی نداشته باشد. در نهایت انتخاب بهترین مودم ها برای گیم بستگی به نیازهای شما دارد که در صورت تمایل می‌توانید بهترین‌ مودم‌های گیمینگ معرفی شده در این مطلب را از طریق فروشگاه اینترنتی فراگرام تهیه نمایید.

نیلوفر زندی
ارسال دیدگاه