برای خانه چه مودمی بخریم؟ معرفی بهترین مودم های خانگی

برای خانه چه مودمی بخریم؟

مودم‌ها نقش مهمی را در ارتباط افراد با اینترنت ایفا می‌کنند. مودم‌ها در اتصال به شبکه اینترنت در مکان‌های مختلفی از جمله خانه، محل کار و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. اینترنت پلی برای ارتباط با جهان و پیشرفت است. بنابراین انتخاب یک مودم مناسب به عنوان یکی از اصلی‌ترین دستگاه‌ها برای اتصال به اینترنت به ویژه در خانه، بسیار حائز اهمیت است. قطعاً در هنگام خرید مودم برای خانه خود با این سؤال‌ روبه‌رو شده‌اید که برای خانه چه مودمی بخرید؟ و یا کدام یک از مودم‌های خانگی موجود در بازار برای شما مناسب است؟ برای پاسخ به این سؤال‌ها باید ابتدا با ویژ‌گی‌های کاربردی و مهم برای یک مودم خانگی آشنا شوید. همچنین اگر نیاز به مودم با پهنای باند و سرعت بالا هستید لازم است تا نوشته مربوط به بهترین مودم های گیمینگ را بخوانید. 

فهرست مطالب

مودم‌ها با ویژگی‌ها و قابلیت‌های متفاوتی تولید و‌ عرضه می‌شوند و انتخاب بهترین مودم موجود در بازار برای منزل باید بر اساس این ویژگی‌ها و نیازهای کاربر انجام شود. برخی از ویژگی‌ها برای کاربری‌های خاصی مورد نیاز هستند. محیط‌های مختلف و کاربری‌های مختلف مانند مصارف خانگی مستلزم وجود برخی قابلیت‌ها و ویژگی‌ها در مودم هستند. به طور مثال مودم انتخابی شما برای خانه باید به گونه‌ای باشد که بتوانید بدون قطع و وصلی اینترنت و به صورت آنلاین بازی کنید، فیلم ببینید، موسیقی گوش کنید و … .

 

در ادامه این مطلب، ویژگی‌هایی که باید در هنگام خرید مودم برای خانه به آن‌ها توجه کنید مطرح می‌گردند. همچنین بهترین مودم‌های خانگی موجود در بازار ایران را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد تا انتخاب خوبی داشته باشید.

ویژگی‌هایی که باید در هنگام خرید مودم برای خانه به آن‌ها توجه کنید

برای خرید مودم برای خانه به چه ویژگی هایی توجه کنیم؟
  • سرعت انتقال داده: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک مودم خانگی سرعت انتقال داده در آن است که با اینترنت ارائه شده نیز سازگاری داشته باشد.

 

  • پوشش‌دهی: مودم باید دامنه و پوشش قوی داشته باشد تا در سراسر خانه بتوانید به خوبی به اینترنت دسترسی داشته باشید. تکنولوژی Wi-Fi 6 پوشش و سرعت خوبی‌ را فراهم می‌کند.

 

  • پروتکل‌های امنیتی: پشتیبانی از پروتکل‌ها و استانداردهای امنیت شبکه بسیار مهم است. پشتیبانی از استاندارد امنیتی WPA2 ضروری است.

 

  • دوبانده: یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید دوبانده بودن مودم است. به ویژه هنگامی که تعداد کاربران و دستگاه‌هایی که به طور همزمان به اینترنت متصل می‌شوند بالا است. این قابلیت موجب بهبود عملکرد شبکه و کاهش تداخل می‌شود.

 

  • قابلیت QoS: ویژگی (Quality of Service) QoS یا کیفیت سرویس خدمات به شما این امکان را می‌دهد که علاوه بر بهبود عملکرد شبکه، هنگام انجام فعالیت‌هایی که به پهنای باند بیشتری نیاز دارند مانند گیمینگ و استریمینگ، تجربه بهتری را کسب کنید.

 

  • قابلیت MIMO: این قابلیت هنگام اتصال همزمان چند کاربر به مودم کاربرد دارد. به کمک این تکنولوژی کاربران می‌توانند به صورت همزمان، بدون اختلال و با سرعت خوبی داده‌ها را دریافت و‌ ارسال کنند.

 

  • آنتن‌ خارجی: آنتن خارجی در مقایسه با آنتن داخلی اتصال بهتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین آنتن خارجی برد بیشتر وای فای و سیگنال قوی‌تری را ایجاد می‌کند که باعث می‌شود میزان پوشش‌دهی مودم در خانه نیز افزایش پیدا کند.

 

  • به‌روزرسانی فریمور: دریافت منظم آپدیت‌های فریمور (firmware) مودم از طرف سازنده باعث رفع اشکال‌ها، اعمال تغییرات امنیتی و … می‌شود که باعث می‌شود مودم به‌روز و امن باقی بماند.

 

  • مدیریت آسان: مودمی که رابط کاربری ساده و راحتی داشته باشد برای انجام تنظیمات شبکه و مدیریت شبکه مهم است.

 

  • پورت USB: برخی از مودم‌ها دارای پورت USB هستند که امکان اتصال دستگاه‌های خارجی به مودم مانند پرینتر را فراهم می‌کند.

 

  • برند: مودم خانگی از یک برند معتبر و شناخته شده عموماً قابل اعتماد و دارای کیفیت بالایی است. همچنین برندهای معتبر پشیبانی بهتری را نیز ارائه می‌دهد.

 

  • قیمت: قیمت مناسب یک مودم همراه با ارائه ویژگی‌های خوب و کاربردی، از مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید.

 

  • کنترل والدین: در صورتی که تمایل دارید دسترسی اینترنت را برای فرزندانتان یا دستگاه‌های خاصی مدیریت کنید می‌توانید از مودمی با قابلیت کنترل والدین استفاده کنید. این ویژگی امکاناتی مانند فیلتر محتوا، محدودیت زمانی و … را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

  • شبکه مهمان: یکی از مواردی که برای کاربران خانگی مهم است قابلیت پشتیبانی از شبکه مهمان در هنگام حضور مهمانان در خانه است. این قابلیت امکان اتصال دستگاه‌ها را بدون رمز عبور به شبکه مهمان فراهم می‌کند.

در صورتی که می‌خواهید برد وای فای و سیگنال مودم خود را تقویت کنید پیشنهاد می‌کنیم نوشته زیر را بخوانید:

معرفی بهترین مودم‌های خانگی

بهترین‌ مودم‌های خانگی موجود در بازار در انواع مختلف ADSL، VDSL، سیمکارتی و فیبر نوری وجود دارند. بهترین مودم برای خانه باید بر اساس ویژگی‌های کاربردی مودم و نیازها و ترجیحات شما خریداری شود. همچنین باید در نظر داشته باشید مودمی را انتخاب کنید که علاوه بر به‌روز بودن قابلیت به‌روزرسانی و ارتقا را داشته باشد. در ادامه بهترین مودم‌های خانگی موجود در بازار بر اساس موارد گفته شده معرفی می‌گردند تا شما عزیزان بتوانید به راحتی با مقایسه و ارزیابی آن‌ها با یکدیگر انتخاب آسان‌تری داشته باشید.

محصول مرتبط  بهترین مودم های همراه 4G و 5G در سال ۱۴۰۲

بهترین مودم ADSL و VDSL برای خانه

مودم‌های ADSL و VDSL دستگاه‌هایی برای اتصال به اینترنت از طریق خطوط تلفن هستند. این مودم‌ها امکانات مختلفی را در اختیار کاربران خانگی قرار می‌دهند. این دو نوع مودم عملکرد تقریباً مشابهی دارند اما مودم‌های VDSL در مقایسه با مودم‌های ADSL سرعت بالاتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

معرفی مودم مودم روتر TP-Link مدل TD-W8961N ADSL2 Plus

مودم روتر TP-Link مدل TD-W8961N ADSL2 Plus:

مودم 8961 یا TD-W8961N ADSL2 Plus از مودم‌های ADSL است که توسط شرکت TP-Link تولید شده است. این مودم دارای قابلیت وایرلس، قابلیت مدیریت و امنیت WPA2 است. همچنین مودم 8961 دارای سرعت بالایی است. پورت‌ USB این مودم امکان دسترسی به اینترنت را به وسیله کابل فراهم می‌کند.

معرفی مودم روتر VDSL/ADSL بي‌سيم TP-Link مدل Archer VR300

مودم روتر VDSL/ADSL بي‌سيم تی پی لینک مدل Archer VR300

مودم VR300 از مودم‌های دوبانده و VDSL شرکت TP-Link است که از تکنولوژی VDSLپشتیبانی ‌می‌کند و سرعت بالایی دارد. همچنین این مودم دارای قابلیت مدیریت مودم، قابلیت وایرلس و قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند QoS است.

بهترین مودم سیم کارتی برای خانه

مودم‌های سیمکارتی یا سیم‌کارت‌خور از طریق سیمکارت داخلی به اینترنت وصل می‌شوند. این مودم‌ها امکان اتصال به اینترنت را در هر جایی که اپراتور اینترنت سیمکارت پوشش‌دهی داشته باشد فراهم می‌کنند.

معرفی مودم 3G/4G دی‌لینک مدل M920

مودم 3G/4G دی-لینک مدل M920

مودم سیمکارتی M920 برای اتصال به اینترنت 4G/LTE از اینترنت اپراتورهای مختلف استفاده می‌کند. این مودم شرکت دی‌لینک دارای قابلیت‌های پیشرفته و متفاوتی مانند Firewall برای امنیت شبکه و QoS برای مدیریت ترافیک شبکه است.

بهترین مودم فیبرنوری برای خانه

مودم‌های فیبرنوری امکان اتصال به اینترنت را از طریق کابل‌های فیبرنوری فراهم می‌کنند. این مودم‌ها دارای سرعت بالا، پایداری بیشتر و عملکرد بهتر در مقایسه با سایر انواع مودم‌ها هستند. در مقاله ای بهترین مودم های فیبرنوری را به طور کامل معرفی نمودیم. 

معرفی مودم فیبر نوری دوبانده هواوی EG8145 V5

مودم فیبر نوری دوبانده هوآوی EG8145V5

مودم فیبر نوری EG8145 V5، از مودم‌های تولید شرکت هواوی است که دسترسی سریع به اینترنت را با پایداری بالا فراهم می‌کند. همچنین این مودم دوبانده قابلیت‌های متفاوت و بسیاری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

معرفی مودم فیبر نوری هواوی مدل HG 8245 Q2

مودم فیبر نوری هوآوی مدل HG8245Q

مودم HG8245 Q2 از مودم‌های فیبر نوری تولید شرکت هواوی است. این مودم دارای سرعت و پایداری بالا است و امکاناتی مانند پروتکل‌های امنیتی و VoIP را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین این مودم هواوی به کاربران اجازه می‌دهد به هر دو صورت باسیم و بی‌سیم به اینترنت متصل شوند.

بهترین مکان برای قرارگیری مودم در خانه

برای پیدا کردن بهترین مکان جهت قرار دادن مودم در خانه باید به چند نکته توجه داشته‌ باشید تا مودم شما مناطق بیشتری را پوشش دهد. به دلیل فضای محدود خانه برای اینکه بتوانید برد وای‌فای مودم خود را افزایش دهید باید محلی را برای قرار دادن مودم پیدا کنید که تقریباً در مرکز خانه باشد که همه‌ی افراد خانه بتوانند به شبکه اینترنت به خوبی دسترسی داشته باشند. همچنین مودم خود را در سطح بالاتری قرار دهید تا موانع کمتری بر سر راه خود داشته باشد. برای قرار دادن مودم در خانه باید آن‌ را از دستگاه‌هایی که نویز دارند و باعث ایجاد اختلال در عملکرد مودم می‌شوند دور کنید. برخی از دستگاه‌هایی که نویز دارند شامل تلویزیون، مایکروویو، تلفن بی‌سیم و … می‌شوند. این دستگاه‌ها باعث ضعیف شدن سیگنال وای‌فای و کاهش برد آن می‌شوند.

برای پیدا کردن بهترین مکان برای قرارگیری مودم در خانه پیشنهاد می‌کنیم مقاله زیر را بخوانید: 

بهترین مکان برای نصب مودم

 

فراگرام، راهنمای شما در انتخاب بهترین مودم برای خانه

فراگرام از برترین و‌ معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی در ایران در زمینه فروش مودم‌های خانگی است. تمامی مودم‌های مناسب برای منزل در سایت فراگرام دارای قیمت مناسب و ضمانت اصالت کالا هستند. با خرید از فراگرام می‌توانید یک خرید اینترنتی ساده و لذت‌بخش را با اطمینان کامل انجام دهید. همچنین شما عزیزان می‌توانید برای دریافت مشاوره‌های لازم جهت خرید مودم برای خانه با شماره تماس‌ درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید تا متخصصان تیم فراگرام شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

نیلوفر زندی
ارسال دیدگاه