مناطق تحت پوشش اینترنت فیبرنوری و نحوه درخواست اینترنت فیبر نوری + هزینه در سال ۱۴۰۲

مناطق تحت پوشش اینترنت فیبرنوری و چگونگی درخواست اینترنت فیبر نوری + هزینه در سال ۱۴۰۲

مناطق تحت پوشش فیبر نوری به مناطقی گفته می‌شود که از طریق شبکه فیبر نوری یا (Fiber to the Home)FTTH  به اینترنت متصل می‌شوند. استفاده از این فناوری پیشرفته روز به روز در حال افزایش  است. این تکنولوژی عملکرد بسیار بالاتر، پهنای باند بیشتر، کیفیت بیشتر و سرعت انتقال داده‌های بالاتری را در مقایسه با تکنولوژی‌های قدیمی‌ مانند کابل‌های مسی و کابل کواکسیال در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در نوشته های مودم فیبرنوری چیست و چه کاربردی دارد به طور کامل دررابطه با مودم های فیبرنوری صحبت کرده ایم، همچنین در مورد تفاوت مودم های فیبرنوری و adsl , vdsl نیز قبلا نوشته ای به شکل کامل اختصاص داده ایم.  بنابراین شناخت مناطقی که تحت پوشش فیبر نوری هستند بسیار مهم است زیرا مزایای بسیاری را برای افراد و سازمان‌ها به همراه دارد. علاوه بر مواردی که اشاره شد امنیت بیشتر در مقابل نفوذ و تداخل سیگنال‌ها، ارتباطات طولانی مدت و پایدار و انتقال داده برای فواصل طولانی از مزایای دیگر فیبر نوری هستند. شناخت مناطق تحت پوشش فیبر نوری به افراد، سازمان‌ها و شرکت‌ها کمک می‌کند که از مزایا و فواید فیبر نوری بهره‌مند شوند.

فهرست مطالب

نحوه درخواست و ثبت نام فیبر نوری

برای درخواست اینترنت فیبر نوری باید ابتدا استعلام بگیرید و از این موضوع اطلاع پیدا کنید که آیا منطقه محل کار یا محل سکونت شما تحت پوشش فیبر نوری قرار دارد یا خیر؟ در صورتی که منطقه محل سکونت / محل کار شما تحت پوشش شبکه فیبر نوری نبود باید منتظر بمانید تا زیرساخت‌های لازم فیبر نوری ایجاد شوند. در صورتی که محل سکونت شما تحت پوشش فیبر نوری قرار دارد از طریق تماس با شماره ۲۰۲۰ درخواست دریافت اینترنت فیبر نوری خود را ثبت کنید. همچنین شما می‌توانید با مراجعه حضوری به نزدیک‌ترین مخابرات محل سکونت / محل کار خود یا مراجعه به سایت شرکت مخابرات استان، درخواست دریافت سرویس اینترنت فیبر نوری را ثبت نمایید.

هزینه نصب فیبر نوری مخابرات

هزینه نصب فیبر نوری یکی از دغدغه‌های مهم کاربران است که به دلیل عدم اطلاع کافی از آن، بسیاری از افراد اقدامی برای استعلام یا دریافت اینترنت تانوما انجام نمی‌دهند. تانوما در واقع همان نام تجاری اینترنت فیبر نوری است که توسط شرکت مخابرات ایران ارائه می‌شود. قبل از خرید تجهیزات لازم، باید سیم کشی فیبر نوری برای شما انجام شود که این سیم کشی به صورت رایگان توسط مخابرات انجام می‌شود و لازم نیست برای آن هزینه‌ای بپردازید. پس از سیم کشی و ثبت نام اینترنت فیبر نوری باید سرویس متناسب با ترافیک مصرفی خود را خریداری نمایید. برای خرید سرویس تانوما می‌توانید به دو شیوه اقساطی یا پیش پرداخت اقدام نمایید. در روش اقساطی هزینه این سرویس به قبض تلفن اضافه می‌شود و در روش پیش پرداخت هزینه آن را هنگام ثبت نام پرداخت می‌کنید. اما هزینه دیگری که باید بپردازید، هزینه خرید یک مودم جدید برای استفاده از سرعت بسیار بالای فیبر نوری است. مودم‌های فیبر نوری در مدل‌ها و با امکانات و قابلیت‌های متفاوتی تولید و عرضه شده‌اند که با بررسی آن‌ها و بر اساس نیاز خود می‌توانید بهترین مودم فیبر نوری جدید موجود در بازار را خریداری کنید. شما عزیزان می‌توانید برای آشنایی با ویژگی‌های مودم‌های فیبر نوری و خرید مودم مناسب، به صفحه خرید مودم فیبر نوری در سایت فراگرام مراجعه کنید.

نحوه استعلام مناطق تحت پوشش شبکه فیبر نوری

نحوه استعلام مناطق تحت پوشش شبکه فیبر نوری

متأسفانه اینترنت فیبر نوری در تمام مناطق کشور ما پوشش داده نمی‌شود و به همین دلیل قبل از هر گونه اقدامی برای دریافت اینترنت فیبر نوری و خرید تجهیزات آن مانند مودم فیبر نوری باید مطمئن شوید که این تکنولوژی در منطقه شما پوشش داده می‌شود یا نه. برای استعلام مناطق تحت پوشش می‌توانید از طریق یکی از سه راه زیر اقدام کنید.

محصول مرتبط  چگونه بفهمیم چقدر از حجم اینترنت باقی مانده است؟

 

  • تماس با شماره ۲۰۲۰: از طریق تماس با شماره ۲۰۲۰ (پشتیبانی اینترنت) و با دنبال کردن مراحل گفته شده و ارتباط با کارشناسان می‌توانید اطمینان پیدا کنید که منطقه شما تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته است یا خیر.

 

  • مراجعه به پرتال مخابرات: با مراجعه به سایت پرتال مخابرات و با استفاده از شماره تلفن ثابت و آدرس خود می‌توانید استعلام بگیرید.

 

  • مراجعه حضوری به مخابرات منطقه: با مراجعه حضوری به مخابرات منطقه خود می‌توانید از تحت پوشش بودن محل زندگی خود و سایر موارد اطلاع پیدا کنید و سؤالات خود را از کارشناسان بپرسید.

آیا در محله ما بستر فیبر نوری وجود دارد؟ آیا می‌توانم از سرویس اینترنت فیبر نوری و FTTH استفاده کنم؟

آیا در محله ما بستر فیبر نوری وجود دارد؟ آیا می‌توانم از سرویس اینترنت فیبر نوری و FTTH استفاده کنم؟

در رابطه با این موضوع توضیحات لازم درباره‌ی استعلام مناطق تحت پوشش و روش‌های استعلام آن ارائه شد. یکی دیگر از راه‌های تشخیص این مسئله باکس فیبر نوری است. در صورتی که باکس فیبر نوری را در محله خود مشاهده کردید این به معنای ارائه این تکنولوژی و کابل کشی آن در محله شما است و می‌توانید از خدمات مرتبط با آن استفاده کنید.

آیا تمام کشور تحت پوشش فیبر نوری قرار دارند؟

خیر؛ متأسفانه تمام مناطق کشور تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار نگرفته است.

سرعت کدام یک از انواع مودم‌ها بالاتر است؟

مودم‌های فیبر نوری در مقایسه با دیگر انواع مودم‌ها یعنی مودم‌های ADSL و VDSL، سرعت، کیفیت و پایداری بسیار بالاتری دارند.

آیا مودم‌های ADSL، VDSL و فیبر نوری با یکدیگر تفاوت دارند؟

بله مودم‌های ADSL، VDSL و فیبرنوری تفاوت‌های مهمی با یکدیگر دارند. عمده تفاوت این مودم‌ها مربوط به تکنولوژی ارتباطی به کار رفته است. در نتیجه این مودم‌ها در سرعت اتصال، نوع کابل و قابلیت‌های دیگر با یکدیگر متفاوت هستند.

آیا با مودم‌های ADSL و VDSL می‌توان به اینترنت فیبرنوری متصل شد و از آن استفاده کرد؟

مودم‌های ADSL و VDSL نمی‌توانند به صورت مستقیم به فیبرنوری متصل شوند و از اینترنت آن استفاده کنند. زیرا این مودم ها برای استفاده از اینترنت از خطوط تلفن مسی استفاده می‌کنند و از سیگنال‌های الکتریکی نیز برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کنند.

مودم فیبر نوری برای چه کسانی مناسب است؟

مودم فیبر نوری برای کسانی که به دنبال سرعت بالا هستند و تعداد افراد بیشتری به اینترنت متصل می‌شوند مناسب‌تر است. همچنین برای گیمرها که اتصال با سرعت بالا و پینگ کمتر برایشان مهم است مناسب است.

آیا مودم‌های فیبرنوری برای گیمینگ مناسب هستند؟

بله، مودم‌های فیبرنوری به دلیل سرعت و پایداری بالا برای گیمینگ مناسب هستند اما باید به ویژگی‌ها و قابلیت‌های مودم‌های فیبر نوری نیز توجه داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر در مورد مودم های گیمینگ میتوانید نوشته بهترین مودم های گیمینگ را مطالعه نمایید. 

چطور می‌توانم سرعت مودم خود را افزایش دهم؟

با قرار دادن مودم در جای مناسب مانند مرکز خانه یا محل کار و در سطوح بالاتر و به دور از موانع و دستگاه‌های الکترونیکی و ... می‌توانید سرعت مودم خود و برد آن را افزایش دهید. همچین با پرداخت هزینه و خرید تجهیزاتی مانند مودم جدید، آنتن جدید، تقویت کننده‌ها و ... می‌توانید سرعت مودم خود را افزایش دهید.

فراگرام

فروشگاه فراگرام یک فروشگاه معتبر در زمینه فروش تجهیزات شبکه است. فروشگاه فراگرام مجموعه گسترده‌ای از محصولات شبکه مانند مودم‌ها، روتر.ها، سوئیچ‌ها و … را ارائه می‌دهد. با استفاده از مودم‌ها و تجهیزات شبکه قوی و باکیفیت می‌توانید از سرویس فیبر نوری به بهترین شکل استفاده کنید. فروشگاه فراگرام کلیه این تجهیزات را از برندهای معتبر و قابل اعتماد به شما عزیزان ارائه می‌دهد تا شبکه‌ی خود را بهبود دهید و از سرعت بالا و پایداری عالی اینترنت فیبر نوری بهره‌مند شوید.

نیلوفر زندی
ارسال دیدگاه