بهترین مودم پر سرعت در بازار ایران در سال 1403

بهترین مودم پر سرعت در بازار ایران

انتخاب پر سرعت ترین مودم یکی از دغدغه‌های مهم کاربران در دنیای امروز است. برای انتخاب بهترین مودم پر سرعت باید به نوع اینترنت خود دقت کنید. به طور کلی مودم‌های فیبر نوری در مقایسه با سایر انواع مودم‌ها مانند مودم‌های ADSL و VDSL سرعت و کیفیت بالاتری دارند. سایر مودم‌ها نیز اینترنت با سرعت خوبی را ارائه می‌دهند که به نوع کاربری و نیازهای شما بستگی دارد. در این مقاله انواع مودم‌ها بر اساس نوع اینترنت را به همراه بهترین مودم اینترنت پر سرعت به شما معرفی می‌کنیم تا انتخاب راحت و بهتری داشته باشید و با نکات مهم در این زمینه آشنا شوید.

فهرست مطالب

پرسرعت‌ترین مودم در بازار ایران

مودم‌ها بر اساس نوع اینترنت و سرعت ارتباطات اینترنتی به ۳ دسته کلی تقسیم می‌شوند؛ مودم‌های ADSL، VDSL و فیبر نوری (UFB). شناخت انواع مودم و ویژگی‌های آن‌ها قبل از خرید مودم بسیار مهم است. این مودم‌ها از لحاظ سرعت، نوع اتصال، پایداری، قیمت و… با یکدیگر فرق دارند که در مقاله تفاوت مودم‌های ADSL، VDSL و فیبر نوری (UFB)، به طور کامل به این تفاوت‌ها و ویژگی‌های هر کدام اشاره کرده‌ایم.

مودم‌های ADSL از خطوط تلفن ثابت استفاده می‌کنند و هر چقدر فاصله آن‌ها از مرکز مخابراتی کمتر باشد کیفیت و قدرت اتصال بالاتری دارند. سرعت مودم‌های ADSL حداکثر ۲۴ مگابیت بر ثانیه است و معمولاً پهنای باند محدودی دارند. این مودم‌ها برای تعداد کم کاربران متصل و کاربری‌های معمولی مانند وب‌گردی، چک کردن ایمیل، چت کردن و… مناسب هستند. تعداد کاربران متصل به مودم بر روی سرعت اینترنت تأثیر می‌گذارد و از دلایل افت سرعت اینترنت در برخی از ساعات شبانه روز است.

مودم‌های VDSL نسبت به مودم‌های ADSL سرعت و کیفیت اتصال بالاتری دارند و تأثیر فاصله از مرکز مخابراتی بر آن‌ها کمتر است. کیفیت کابل و اتصالات نیز بر روی سرعت این مودم‌ها تأثیر می‌گذارد. حداکثر سرعت اینترنت در این مودم‌ها ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه است و برای کاربرانی که به سرعت متوسطی نیاز دارند، مناسب است. مودم VDSL می‌تواند بهترین مودم پر سرعت برای کسانی که تعداد دستگاه‌های متصل به مودم آن‌ها تقریباً زیاد است باشد. البته در حال حاضر، اینترنت VDSL در تمامی نقاط ایران در دسترس نیست.

اما پر سرعت ترین مودم در بازار ایران، مودم فیبر نوری است که حداکثر سرعت ۱ گیگابیت بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. استفاده از اینترنت فیبر نوری نیازی به خط تلفن ندارد و از کابل فیبر نوری برای اتصال به اینترنت استفاده می‌شود. مودم‌های فیبر نوری بهترین مودم اینترنت پر سرعت هستند که امکان اتصال دستگاه‌های زیادی را به صورت همزمان فراهم می‌کنند. این مودم‌ها پهنای باند زیاد و پایداری بالایی دارند که فاصله از مرکز مخابراتی تأثیر چندانی بر روی کیفیت اتصال آن‌ها نمی‌گذارد.

این پر سرعت ترین مودم، برای کاربری‌های حرفه‌ای بسیار مناسب است و از بهترین مودم های پر سرعت مناسب برای ترید و بازارهای مالی به شمار می‌رود. البته مهم نیست چه مودمی داشته باشید، برای اینکه مودم شما سرعت زیادی داشته باشد و با کمترین اختلال مواجه باشد، باید بهترین مکان نصب مودم در خانه، شرکت و… را پیدا کنید. چنانچه سرعت اینترنت شما کاهش پیدا کرد با استفاده از روش‌های افزایش سرعت مودم، سرعت وای‌فای خود را بهبود بخشید. برای اندازه‌گیری سرعت وای‌فای نیز می‌توانید از بهترین سایت‌های تست سرعت اینترنت کمک بگیرید.

مقایسه مودم‌های ADSL، VDSL و فیبر نوری (UFB)

ویژگی

مودم ADSL

مودم VDSL

مودم فیبر نوری (UFB)

حداکثر سرعت

24 مگابیت بر ثانیه

100 مگابیت بر ثانیه

1 گیگابیت بر ثانیه

نوع اتصال

خطوط تلفن ثابت

خطوط تلفن ثابت بهبود یافته

کابل‌های فیبر نوری

پایداری اتصال

متوسط

متوسط تا بالا

بسیار بالا

تأثیر فاصله از مرکز مخابراتی

زیاد

متوسط

کم

تعداد دستگاه‌های متصل

کم

متوسط

زیاد

قیمت

پایین

متوسط

بالا

پهنای باند

محدود

بیشتر از ADSL

بسیار بیشتر

مناسب برای

کاربران با نیازهای ساده

کاربران با نیازهای متوسط

کاربران با نیازهای حرفه‌ای و تعداد زیاد

اختلالات

بیشتر

کمتر از ADSL

بسیار کم

نیاز به خط اختصاصی

خیر

خیر

بله

محصول مرتبط  چرا نباید از هات اسپات گوشی زیاد استفاده کنیم؟

در حال حاضر اینترنت VDSL و فیبر نوری در تمام نقاط کشور در دسترس نیستند. بنابراین باید برای خرید بهترین مودم پر سرعت ابتدا به نوع اینترنت خود توجه کنید. در صورتی که نوع اینترنت خود را نمی‌دانید با شماره تلفن ۲۰۲۰ (اینترنت مخابرات) تماس بگیرید. برای اینترنت فیبر نوری نیز می‌توانید از روش‌های گفته شده در مقاله مناطق تحت پوشش اینترنت فیبر نوری کمک بگیرید. پس از انتخاب نوع اینترنت، ویژگی‌های مودم و نیازهای خود را در نظر بگیرید و راهنمایی خرید مودم را مطالعه کنید. در نهایت نیز بر اساس بودجه‌ای که در اختیار دارید بهترین مودم پر سرعت را خریداری کنید.

معرفی بهترین مودم پر سرعت بر اساس نوع اینترنت

خرید مودم با توجه به انواع مختلف مودم‌ها با قابلیت‌ها و ویژگی‌های متنوع یک انتخاب سخت و تا حدی دشوار برای بیشتر کاربران اینترنت است. به همین دلیل در این بخش پر سرعت ترین مودم های موجود در بازار را بر اساس نوع اینترنت آن‌ها معرفی می‌کنیم تا انتخاب راحت‌تری داشته باشید..

اینترنت VDSL: مودم VR600

مودم VR600 پر سرعت ترین مودم VDSL است که از دو باند فرکانسی پشتیبانی می‌‌کند. این بهترین مودم پر سرعت از قابلیت‌های پیشرفته MU-MIMO، قابلیت مدیریت شبکه، قابلیت رمزنگاری و…  پشتیبانی می‌کند. مودم VR600 پر سرعت ترین مودم برای شرکت‌ها و دفاتر کار است که توسط برند معتبر TP-Link تولید شده است.

اینترنت فیبر نوری: مودم Eg8145 X6

مودم فیبر نوری دوبانده هوآوی EG8145X6 (وای فای 6)

مودم Eg8145 X6 پر سرعت ترین مودم فیبر نوری است که از فناوری GPON پشتیبانی می‌کند. این مودم توسط برند هواوی تولید شده است و بهترین مودم گیمینگ نیز به شمار می‌روند. همچنین مودم Eg8145 X6 هواوی از پروتکل‌های امنیتی متنوع، تکنولوژی MIMO و دو باند فرکانسی پشتیبانی می‌کند و دارای پورت‌های متعدد است.

اینترنت 3G، 4G و LTE: مودم سیمکارتی CPE 5

مودم رومیزی 5G مدل Huawei CPE5

مودم CPE 5 پر سرعت ترین مودم سیمکارتی از برند هواوی است. این مودم رومیزی، دو بانده است و برای فعالیت‌های حرفه‌ای مانند بازی‌های آنلاین، استریمینگ، ترید و… بسیار مناسب است. مودم CPE 5 از استاندارد Wi-Fi 6، قابلیت تجمیع فرکانسی و تکنولوژی MIMO 4×4 نیز پشتیبانی می‌کند.

معرفی فروشگاه فراگرام

فروشگاه فراگرام یکی از برترین‌ فروشگاه‌های آنلاین است که مجموعه گسترده‌ای از انواع مودم‌ها را با بهترین قیمت ارائه می‌دهد. تمامی محصولات موجود در فروشگاه فراگرام از برندهای معتبر و محبوب جهانی با بالاترین کیفیت هستند که نیازهای متنوع کاربران را به خوبی رفع می‌کنند. ما همواره تلاش می‌کنیم تا تجربه خرید آنلاین لذت‌بخشی را برای شما به ارمغان بیاوریم. در صورتی که هنگام خرید مودم به مشاوره یا راهنمایی بیشتری نیاز داشتید نیز، می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا به صورت رایگان به شما کمک کنند.

نیلوفر زندی
ارسال دیدگاه